Закрити
Зауваження (спеціалісти Департаменту)
Дата01/23/2018
Номер2018-01-23-9
Суть порушення та порушені норми (стисло)У технічному завданні до тендерної документації визначено дискримінаційні вимоги до потенційних учасників в порушення вимог ст. 3, 5 Закону
Текст зауваження (повністю)Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) опрацьовано тендерні документації на закупівлю молока та сиру, які розміщені на веб-порталі «Київаудит» 10.01.2018 року.
Повідомляємо Вам про те, що у вищевказаній тендерній документації допущено ряд порушень та недоліків норм Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами (далі-Закон) та Розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.2009 №1036 «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю» (в новій редакції) далі – Розпорядження.
1.Технічне завдання тендерної документації на закупівлю молока містить дискримінаційні умови, які значно звужують коло потенційних учасників, чим порушує ст.3, 5 Закону. Замовником детально зазначено назву продукту - «молоко коров’яче питре, пастеризоване, вітамінізоване», використання якого для харчування дітей не передбачено постановою КМУ № 1591 від 22.11.2004 « Про затвердження норм харчування у навчальних та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» та уніфікованим переліком продуктів харчування для закладів освіти, викладеним у доповідній записці № 005-536 від 16.03.2012. Також зазначеними нормативно-правовими актами не обмежується термін зберігання продукту, одже вимога щодо терміну зберігання молока 72 годин також є такою, що обмежує конкуренцію.
2. Умова, щодо пакування та фасування товару виключно у певній кількості гр /кг в певну упаковку, наприклад, упаковка сиру кисломолочного по 0,250 кг, що значно зменшує конкуренцію, адже переважна більшість виробників фасують сир по 0,200 кг в упаковку.
Також зазначаємо, що сукупність визначених вами технічних характеристик щодо назви продукту, відсотку жирності, умов фасування значно зменшує конкуренцію та вказує на штучне звуження кола потенційних учасників та/або «лобіювання» інтересів певного конкретного учасника, що свідчить про невиконання принципів Закону України «Про публічні закупівлі» (ст.3) таких як недискримінація учасників та запобігання корупційним діям та зловживанням.
Враховуючи вищевикладене, рекомендуємо врахувати зауваження та привести тендерну документацію на закупівлі молока та сиру у відповідність до вимог чинного законодавства:
-додати границі допустимого фасування продукту в упаковці (наприклад …сир…не менше 0,200 не більше 0,250 кг/пачка теж саме стосується і молока);
- додати до технійчного завдання на закупівлю молока недискримінаційний варіант назви молока «молоко пастерізоване або молоко пастерізоване вітамінізоване» що дозволить прийняти участь у тендері більшій кількості потенційних учасників.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити у термін до 30.01.2017 року.
Фінансові втрати без ризику 10430240 грн
Пропозиції по реагуваннюПривести тендерну документацію до вимог чинного законодавства
Контрольна дата01/30/2018
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника)
Дата02/02/2018
Номерб/н
ВідповідьПріоритетом закупівлі продуктів харчування управлінням освіти – є безпека та якість продукції по максимальній економії та раціональному використанню бюджетних коштів. Управління освіти не вважає зазначені умови дискримінаційними, Щодо фасування сиру кисломолочного зазначаємо, як і в ситуації з молоком вітамінізованим вимога Замовника вважається дискримінаційною у разі, якщо така вимога притаманна продукції лише одного Виробника в Україні. Якщо хоча б два Виробника мають товар із зазначеними вимогами, то така вимога не є дискримінаційною. Це підтверджується практикою АМК України.
Таким чином, вимога Замовника «фасування сиру кисломолочного по 0,250 кг» не є дискримінаційною в наслідок того що таке фасування притаманне великій кількості Виробників, серед яких: «Городенківський сирзавод» (ТМ «Здорово»), «Луганський молокозавод» (ТМ Станиця), СХГ «Рідна земля» (ТМ «Рідна земля»), «Ічнянський молочний завод» (ТМ «Ічня»), Група компаній «Лакталіс» (ТМ Президент»), ТОВ «Фірма «Фавор» (ТМ «АМА»), ПАТ Житомирський маслозавод - компанія «Рудь» (ТМ «Рудь»), ТОВ «Молочна фабрика» (ТМ «Щодня»), ПрАТ «Тернопільський молокозавод» (ТМ «Молокія»), ДП «Чайка» (ТМ «Чайка») та інші.
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту)
Відповідь отриманатак
Відповідь врахованані
Дата02/07/2018
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту)
Дата02/20/2018
Номер070-3-1-05/409
Відповідь отримана
Відповідь врахована торги відмінені/не відбулись
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту)
Дата
Номер
Відповідь отримана
Відповідь врахована