Закрити
Зауваження (спеціалісти Департаменту)
Дата08/28/2021
Номер2021-08-28-2-1
Суть порушення та порушені норми (стисло)Комунальним закладом «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ»» розміщено інформацію стосовно закупівлі робіт:
- «Ремонтно-реставраційні роботи. Влаштування інженерних мереж будівлі комунального закладу «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ» на вул. Московська,3 в Печерському районі м. Києва (ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)»;
- «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі комунального закладу «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ»» за адресою: м. Київ, вул. Московська, 3 (ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)».
Відповідно до вимог положень п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами та доповненнями (далі - Закон) та розділу І наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Наказ), предмет закупівлі робіт визначається замовником згідно з п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону за об’єктом будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва».
Тобто, предмет закупівлі ремонтно-реставраційних робіт не може визначатися за окремими приміщеннями, відрізками або видами робіт.
Враховуючи вищевикладене, оголошення процедур закупівель ремонтно-реставраційних робіт інженерних мереж будівлі та самої будівлі може призвести до неефективного використання коштів (ст. 5 Закону), оскільки дані роботи можуть/будуть виконуватися одночасно двома підрядниками, дії яких можуть бути неузгодженими, які не зможуть гарантувати якість закінчених спільних робіт, досягнення необхідного якісного результату, можливості їх експлуатації протягом гарантійного строку.
Наголошуємо, що вищевказані тендерні документації розміщені в інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» з порушенням вимог п. 4.1 Розпорядження.
Також, Департаментом опрацьовано тендерну документацію на закупівлю «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі комунального закладу «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ» за адресою: м. Київ, вул. Московська, 3 (ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», яка розміщена в інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» 18.08.2021.
Повідомляємо Вам про те, що у вищевказаній тендерній документації допущені порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами (далі - Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» зі змінами (далі - Постанова) та інших нормативно-правових актів, а саме:
- п. 2 розділу 3 тендерної документації щодо надання забезпечення тендерної пропозиції необхідно доопрацювати з урахуванням п. 11 ч. 1 ст. 9 Закону та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції»;
- вимоги п. 5.4 розділу 5 тендерної документації, п. 10 та п. 13 розділу І додатку 1 тендерної документації стосовно досвіду виконання робіт у кількості не менше ніж три об’єкти, досвіду/стажу роботи виконроба не менше 5 років мають ознаки дискримінаційного характеру та порушують принципи здійснення закупівель ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону;
- вимоги п. 2., п. 4 розділу І додатку 1 до тендерних документацій щодо надання витягу з ЄДРПОУ, документу, виданого органом державної фіскальної (податкової) служби про реєстрацію платника податку порушує вимоги ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки інформація міститься у відкритих реєстрах;
- вимоги пп. 8.2 п. 8 розділу І додатку 1 до тендерної документації щодо наявності на рахунках учасника коштів у розмірі 30 % від вартості закупівлі мають ознаки дискримінаційного характеру, що порушує принципи здійснення закупівель ст. 5 Закону;
- вимоги п. 10 розділу І додатку 1 до тендерної документації стосовно відсутності підстав визначених у ст. 17 Закону необхідно привести у відповідність до вимог ч. 3 ст. 17 Закону;
- умови п. 2 додатку 2 до тендерних документацій стосовно строку дії тендерної пропозиції необхідно доопрацювати з урахуванням умов п. 4 розділу 3 тендерної документації;
- п. 7 додатку 2 до тендерних документацій необхідно привести у відповідність до вимог ч. 6 ст. 17 Закону;
- відповідно до вимог ч. 4 ст. 23 Закону технічна специфікація не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент»;
- відповідно листа-попередження Голови Київської міської державної адміністрації від 02.12.2017 №001-3447 проект договору підряду додаток 5 до тендерної документації (розділ «Права і обов’язки сторін (обов’язки генпідрядника/підрядника)») необхідно доповнити вимогою щодо безумовного повернення виконавцем робіт/послуг коштів у сумі виявленого контролюючими органами завищення обсягів та вартості виконаних робіт, а також здійснення оплати за спожиту воду та електроенергію в процесі виконання будівельно-монтажних робіт відповідно до показників лічильників та згідно з чинними тарифами на підставі відповідних актів;
- умови п. 13 проекту договору підряду додаток 5 до тендерної документації щодо гарантійного строку суперечить вимогам п. 6 розділу 3 тендерної документації;
- проект договору підряду додаток 5 до тендерної документації необхідно доповнити умовами п. 6 розділу 3 тендерної документації щодо відповідальності підрядника після закінчення гарантійного строку;
- проект договору додаток 5 до тендерної документації в порушення вимог п. 5, п. 83 Постанови не містить порядок забезпечення проектною документацією, графіку фінансування.
Текст зауваження (повністю)Україна

ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)

ДЕПАРТАМЕНТ ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО
КОНТРОЛЮ ТА АУДИТУ

вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044, тел. (044) 239 86 67, Контактний центр міста Києва 15 51,
Е-mail: kyivaudit@kyivcity.gov.ua, Site: kyivaudit.gov.ua Код ЄДРПОУ 34765257


28.08.2021 № 2021-08-28-2-1
Комунальний заклад «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ» (02597152)
Про закупівлю ремонтно-
реставраційних робіт
Зауваження

Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі - Департамент) постійно здійснюється опрацювання документів по процедурам закупівлі, які розміщуються в інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 11.09.09 №1036 «Про деякі питання функціонування Інформаційно-аналітичної системи інтернет-порталу «Київаудит»» зі змінами та доповненнями (далі - Розпорядження).
Комунальним закладом «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ»» розміщено інформацію стосовно закупівлі робіт:
- «Ремонтно-реставраційні роботи. Влаштування інженерних мереж будівлі комунального закладу «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ» на вул. Московська,3 в Печерському районі м. Києва (ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)»;
- «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі комунального закладу «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ»» за адресою: м. Київ, вул. Московська, 3 (ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)».
Відповідно до вимог положень п. 22 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами та доповненнями (далі - Закон) та розділу І наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Наказ), предмет закупівлі робіт визначається замовником згідно з п. 27 ч. 1 ст. 1 Закону за об’єктом будівництва та з урахуванням ДСТУ Б.Д.1.1-1:2013 «Правил визначення вартості будівництва».
Тобто, предмет закупівлі ремонтно-реставраційних робіт не може визначатися за окремими приміщеннями, відрізками або видами робіт.
Враховуючи вищевикладене, оголошення процедур закупівель ремонтно-реставраційних робіт інженерних мереж будівлі та самої будівлі може призвести до неефективного використання коштів (ст. 5 Закону), оскільки дані роботи можуть/будуть виконуватися одночасно двома підрядниками, дії яких можуть бути неузгодженими, які не зможуть гарантувати якість закінчених спільних робіт, досягнення необхідного якісного результату, можливості їх експлуатації протягом гарантійного строку.
Наголошуємо, що вищевказані тендерні документації розміщені в інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» з порушенням вимог п. 4.1 Розпорядження.
Також, Департаментом опрацьовано тендерну документацію на закупівлю «Ремонтно-реставраційні роботи будівлі комунального закладу «Центр художньої та технічної творчості «Печерськ» за адресою: м. Київ, вул. Московська, 3 (ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація)», яка розміщена в інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» 18.08.2021.
Повідомляємо Вам про те, що у вищевказаній тендерній документації допущені порушення норм Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII зі змінами (далі - Закон), постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 №668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» зі змінами (далі - Постанова) та інших нормативно-правових актів, а саме:
- п. 2 розділу 3 тендерної документації щодо надання забезпечення тендерної пропозиції необхідно доопрацювати з урахуванням п. 11 ч. 1 ст. 9 Закону та наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 № 2628 «Про затвердження форми і вимог до забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції»;
- вимоги п. 5.4 розділу 5 тендерної документації, п. 10 та п. 13 розділу І додатку 1 тендерної документації стосовно досвіду виконання робіт у кількості не менше ніж три об’єкти, досвіду/стажу роботи виконроба не менше 5 років мають ознаки дискримінаційного характеру та порушують принципи здійснення закупівель ст. 5 та ч. 4 ст. 22 Закону;
- вимоги п. 2., п. 4 розділу І додатку 1 до тендерних документацій щодо надання витягу з ЄДРПОУ, документу, виданого органом державної фіскальної (податкової) служби про реєстрацію платника податку порушує вимоги ч. 4 ст. 22 Закону, оскільки інформація міститься у відкритих реєстрах;
- вимоги пп. 8.2 п. 8 розділу І додатку 1 до тендерної документації щодо наявності на рахунках учасника коштів у розмірі 30 % від вартості закупівлі мають ознаки дискримінаційного характеру, що порушує принципи здійснення закупівель ст. 5 Закону;
- вимоги п. 10 розділу І додатку 1 до тендерної документації стосовно відсутності підстав визначених у ст. 17 Закону необхідно привести у відповідність до вимог ч. 3 ст. 17 Закону;
- умови п. 2 додатку 2 до тендерних документацій стосовно строку дії тендерної пропозиції необхідно доопрацювати з урахуванням умов п. 4 розділу 3 тендерної документації;
- п. 7 додатку 2 до тендерних документацій необхідно привести у відповідність до вимог ч. 6 ст. 17 Закону;
- відповідно до вимог ч. 4 ст. 23 Закону технічна специфікація не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент»;
- відповідно листа-попередження Голови Київської міської державної адміністрації від 02.12.2017 №001-3447 проект договору підряду додаток 5 до тендерної документації (розділ «Права і обов’язки сторін (обов’язки генпідрядника/підрядника)») необхідно доповнити вимогою щодо безумовного повернення виконавцем робіт/послуг коштів у сумі виявленого контролюючими органами завищення обсягів та вартості виконаних робіт, а також здійснення оплати за спожиту воду та електроенергію в процесі виконання будівельно-монтажних робіт відповідно до показників лічильників та згідно з чинними тарифами на підставі відповідних актів;
- умови п. 13 проекту договору підряду додаток 5 до тендерної документації щодо гарантійного строку суперечить вимогам п. 6 розділу 3 тендерної документації;
- проект договору підряду додаток 5 до тендерної документації необхідно доповнити умовами п. 6 розділу 3 тендерної документації щодо відповідальності підрядника після закінчення гарантійного строку;
- проект договору додаток 5 до тендерної документації в порушення вимог п. 5, п. 83 Постанови не містить порядок забезпечення проектною документацією, графіку фінансування.
Рекомендуємо врахувати зауваження та вжити дієвих заходів щодо недопущення зазначених порушень.
Про результати розгляду зауваження просимо письмово повідомити у термін до 03.09.2021 року.
Фінансові втрати без ризику 4442852,07 грн
Пропозиції по реагуваннюРекомендуємо врахувати зауваження та вжити дієвих заходів щодо недопущення зазначених порушень.
Про результати розгляду зауваження просимо письмово повідомити у термін до 03.09.2021 року.
Контрольна дата09/03/2021
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника)
Дата
Номер
Відповідь
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту)
Відповідь отриманані
Відповідь врахованані
Дата
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту)
Дата09/08/2021
Номер070-3-2-05/1529
Відповідь отримана
Відповідь врахована
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту)
Дата
Номер
Відповідь отримана
Відповідь врахована