Зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 02/04/2020 |
Номер | 2020-02-04/04 |
Суть порушення та порушені норми (стисло) | Департаментом було проведено аналіз документів на закупівлю вашою установою комплектів комп'ютерного обладнання для закладів освіти (закупівля UA-2020-01-23-003440-c, очікувана вартість закупівлі 4,57 млн. грн.) та встановлено, що окремі вимоги до технічних характеристик товару та щодо підтвердження якості та безпечності запропонованого товару звужують коло учасників чим порушують ст.3 Закону, а саме:
- детальні та точні характеристики планшетного ПК (поз.3 технічних вимог) такі як: тактова частота, клас захисту, об’єм пам’яті, об’єм накопичувача, ємність батареї визначають конкретну модель товару ;
- вимога щодо надання листа від виробника або його офіційних представництв в Україні запропонованого Учасником обладнання, а саме: ноутбук, персональний комп'ютер форм-фактора планшетний ПК для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника;
-в порушення п.3.1 та п.2 Додатку 1 Розпорядження на порталі в розділі «Обґрунтування доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни» розміщено протокол вибору процедури, який не відповідає змісту розділу та не містить обґрунтування доцільності закупівлі її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни;
- в порушення п.4.7 Розпорядження тендерну документацію по закупівлі на порталі розміщено пізніше ніж на Prozorro (на порталі розміщено 25.01.2020 р., на Prozorro 23.01.2020 р );
- розміщена на порталі тендерна документація не відповідає змісту закупівлі (опублікована документація на закупівлю обладнання для закладів громадського харчування);
- на порталі не опубліковано ідентифікатор закупівлі; |
Текст зауваження (повністю) | Департаментом було проведено аналіз документів на закупівлю вашою установою комплектів комп'ютерного обладнання для закладів освіти (закупівля UA-2020-01-23-003440-c, очікувана вартість закупівлі 4,57 млн. грн.) та встановлено, що окремі вимоги до технічних характеристик товару та щодо підтвердження якості та безпечності запропонованого товару звужують коло учасників чим порушують ст.3 Закону, а саме:
- детальні та точні характеристики планшетного ПК (поз.3 технічних вимог) такі як: тактова частота, клас захисту, об’єм пам’яті, об’єм накопичувача, ємність батареї визначають конкретну модель товару ;
- вимога щодо надання листа від виробника або його офіційних представництв в Україні запропонованого Учасником обладнання, а саме: ноутбук, персональний комп'ютер форм-фактора планшетний ПК для даної закупівлі із зазначенням найменування замовника, номера тендеру в системі публічних закупівель, назви та юридичної адреси учасника, який підтверджує статус учасника як партнера виробника;
-в порушення п.3.1 та п.2 Додатку 1 Розпорядження на порталі в розділі «Обґрунтування доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни» розміщено протокол вибору процедури, який не відповідає змісту розділу та не містить обґрунтування доцільності закупівлі її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни;
- в порушення п.4.7 Розпорядження тендерну документацію по закупівлі на порталі розміщено пізніше ніж на Prozorro (на порталі розміщено 25.01.2020 р., на Prozorro 23.01.2020 р );
- розміщена на порталі тендерна документація не відповідає змісту закупівлі (опублікована документація на закупівлю обладнання для закладів громадського харчування);
- на порталі не опубліковано ідентифікатор закупівлі; |
Фінансові втрати | без ризику 4574000 грн |
Пропозиції по реагуванню | Відповідно до рекомендацій п.10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволяло маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та ціни договору в цілому Департамент вважає за необхідне в тендерній документації звернути увагу учасників на необхідність в своїх цінових пропозиціях вказувати вартість кожної позиції обладнання (відповідно до нумерації в технічних вимогах) та програмного забезпечення, якщо воно не є комплектним та встановлено не виробником.
Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує:
-врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту документ «Обґрунтування доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик та очікуваної ціни» та моніторинг очікуваної ціни закупівлі.
Звертаємо вашу увагу, що Розпорядженням передбачено персональну відповідальність керівників підприємств, установ та організацій за забезпечення виконання вимог Розпорядження, врахування зауважень та рекомендацій Департаменту.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 12.02.2020 року. |
Контрольна дата | 02/12/2020 |
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника) |
Дата | 02/07/2020 |
Номер | 06 |
Відповідь | Шановна Оксано Тарасівно ! На Ваше зауваження від 04.02.2020 № 2020-02-04/04 щодо закупівлі UA-
2020-01-23-003440-с (очікувана вартість що технічне завдання було складене визначених Наказом МОН України від
закупівлі 4,57 млн. грн.) повідомляємо, з урахуванням вимог до обладнання, 02Л 1.2017 №1440 (далі - Наказ) «Про
затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів.
дошкільної, середньої та професійної юстиції України 15 січня 2018 року за
квіти», зареєстрований в Міністерстві №5531507 та було погоджене листом
Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій виконавчого органу Київської міської ради (Київської (иіської державної адміністрації) від 06.11.2019 №075-4144.
Наказом встановлені базові (мінімальні) характеристики комп'ютерного обладнання, яке закуповується для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти. Наказ визначає наступні вимоги до персональною
комп'ютера ( юрм-фактора планшетний ІК:
Назва обладнання Технічні вимоги Назва обладнання Технічні вимоги
Вимоги, визначені Наказом МОН №1440: Вимоги, встановлені Замовником: Характеристики Обладнання повинні бути не нижче:
Персональний комп'ютер форм-фактора планшетний ПК у такому складі: Персональний комп'ютер форм-фактора планшетний ПК у такому складі:
Виходячи з вищенаведеного порівняльного аналізу, можна встановити, що Замовником дотримано вимог Наказу. Також, замовником враховано середовище та специфіку використання даного комп'ютерного обладнання, а саме, дітьми початкових класів закладів загальної середньої освіти, тому, вимоги до деяких технічних характеристик були збільшені, шо не забороняється чинним законодавством України. Крім того, у Додатку № 3 до тендерної документації Замовником зазначено: «характеристики Обладнання повинні бути не нижче визначених у Таблиці», що дозволяє учасникам запропонувати обладнання з тотожними або кращими характерне гиками.
З метою дотримання всіх принципів закупівель (на виконання вимог етапі З Закону України «ІТро публічні закупівлі»), замовник здійснював оцінку ринку, щодо наявності персональних комп'ютерів форм-фактора планшетний ПК з такими характеристиками. За результатами оцінки, наявні щонайменше три виробника, продукція яких в повній мірі відповідає вимогам Замовника, а саме:
1) Планшет-трансформер МуТАВ M21CR (U21GT) (ознайомитись можна за посиланням htlp://mytab.com.ua/'m 11 cr.html);
2) Планшет-трансформер ElizLabs 69286 (ознайомитись можна за посиланням https://inklHzia.com.ua;ru/planshet-ti4His(omier-dlva-ucl'inva-):
3) Планшст-трансформер Impression 110ES V2 (ознайомитись можна за і юсиланням https://naviuator.ua/s(>l utions/cd neat ion/).
Тому, дані технічні вимоги в повній мірі відповідають наказу Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 .№> 1440 та ніяким чином не порушують вимог статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», та не звужують коло потенційних учасників.
Щодо листа від виробника повідомляємо наступне: при встановленні вимог до учасників замовник користувався виключно чинним законодавством, в тому числі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої, тендерна документація може містити інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити
Вимога щодо надання такого листа ніяким чином не порушує вимоги статті 3 «Принципи здійснення закупівель», статті 5 «Недискримінація учасників» Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки, будь-який потенційний учасник може підписати партнерський договір з виробником такого комп'ютерного обладнання та отримати лист для даної закупівлі. Такий лист виробника (офіційного представництва) свідчить про те. що товар є офіційним від виробника, пройшов належне митне оформлення, має дійсно ті характеристики, які підтверджує учасник та товар, що пропонується, матиме гарантію саме від виробника, якою в подальшому Замовник може скористатися. На підтвердження недискримінаційності даної вимоги надаємо рішення постійно діючої адміністративі ої колегії Антимонопольног о комітету України: №10459-р/пк-пз від 10.10.2018; № 10067-р/пк-пз від 01.10.2018; №1279-р/пк-пз від 16.03.2017; Лї> 2405-р/пк-пз від 16.03.2018; № 9988-р/пк-пз від 27.09.2018.
Розміщена на порталі тендерна документація відповідає змісту закупівлі.
На порталі опубліковано ідентифікатор закупівлі.
|
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | так, частково |
Дата | |
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 02/12/2020 |
Номер | 070-3-2-05/216 |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | так, повністю |
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту) |
Дата | |
Номер | |
Відповідь отримана | |
Відповідь врахована | |