Зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 03/14/2025 |
Номер | 070-343 |
Суть порушення та порушені норми (стисло) | документація розміщена в
Інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» з порушенням
строків визначених п. 4.1 Розпорядження.
Слід наголосити, що тендерна документація вищевказаної закупівлі містить
недоліки та порушення вимог Закону, Постанови та інших нормативно-правових
актів, а саме:
- вимоги п. 2.3.1 таблиці 1, п. 1.8, п. 1.14, п. 1.15, п. 1.16, п. 1.17 таблиці 2
додатку 1, п. 2.3.1 таблиці 1, п. 1.8, п. 1.14, п. 1.15, п. 1.16, п. 1.17 таблиці 2 додатку 7
до тендерної документації стосовно досвіду роботи не менше 5 років, наявності в
учасника грошових коштів на рахунку, надання сертифікатів ISO системи управління
якістю, охорони здоров’я, системи екологічного управління, протидії корупції мають
ознаки дискримінаційного характеру, що суперечить ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону,
п. 28 Постанови;
- в порушення вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, п. 28 Постанови інформація про
технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, додаток 2 до
тендерної документації, не містить чітких технічних характеристик предмету
закупівлі, зокрема креслень конструктиву віконних блоків, технічного функціоналу
вікон тощо;
- проєкт договору підряду, додаток 4 до тендерної документації, в порушення
ст. 180 Господарського кодексу України не містить вимоги щодо якості предмета
договору (технічних характеристик предмету закупівлі, зокрема характеристик
профілю, скла, конструктиву віконних блоків, технічного функціоналу вікон тощо);
- додаток 2 до тендерної документації в порушення вимог п. 28 Постанови, ст. 22
Закону не містить повного переліку документів, що повинен подати учасник, з
урахуванням вимог тендерної документації.
Також, в порушення вимог п. 4.1 Розпорядження відсутнє змістовне
«Обґрунтування доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик, допустимого
рівня та очікуваної ціни, вартості закупівлі», зокрема, обґрунтування очікуваної
вартості закупівель, наявності та проходженні експертизи проектної документації
відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх
експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011
№ 560. |
Текст зауваження (повністю) | Управління освіти Оболонської районної
в місті Києві державної адміністрації
(37445442)
Про аналіз закупівель
Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого
органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі –
Департамент) в межах повноважень здійснюється аналіз закупівель, розміщених на
вебпорталі «Київаудит» / оприлюднених в електронній системі закупівель
«Прозорро», які проводяться структурними підрозділами, районними в місті Києві
державними адміністраціями, підприємствами, установами та організаціями
комунальної форми власності міста Києва під час дії воєнного стану на відповідність
вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі
змінами та доповненнями) (далі - Закон), Особливостей здійснення публічних
закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України
«Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та
протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою
Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Постанова),
розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської
державної адміністрації) від 11.09.2009 № 1036 «Про деякі питання функціонування
Інформаційно-аналітичної системи інтернет-порталу «Київаудит»» (зі змінами та
доповненнями) (далі - Розпорядження).
Департаментом опрацьовано тендерну документацію на закупівлю «код ДК
021:2015 –45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт заміна
вікон (заходи з енергозбереження) в закладі дошкільної освіти (дитячий садок) №115
Оболонського району м. Києва, просп. В. Івасюка, 8-Б)» (очікувана вартість
4721,726 тис. грн.), яка розміщена в Інформаційно-аналітичній системі інтернет-
порталу «Київаудит» 05.03.2025.
.ДОКУМЕНТ ІКС ЄІПК СЕД АСКОД ( ПІДПИСАНО КВАЛІФІКОВАНИМ
ЕЛЕКТРОННИМ ПІДПИСОМ )
Сертифікат 3FAA9288358EC0030400000031FD190091A3B500
Підписувач Колтик Оксана Тарасівна
Дійсний з 29.03.2023 11:20:39 по 29.03.2025 10:20:39
Департамент внутрішнього фінансового
контролю та аудиту
Н7H!{=e897+0FО
070-343 від 14.03.2025
Повідомляємо вам про те, що вищевказана документація розміщена в
Інформаційно-аналітичній системі інтернет-порталу «Київаудит» з порушенням
строків визначених п. 4.1 Розпорядження.
Слід наголосити, що тендерна документація вищевказаної закупівлі містить
недоліки та порушення вимог Закону, Постанови та інших нормативно-правових
актів, а саме:
- вимоги п. 2.3.1 таблиці 1, п. 1.8, п. 1.14, п. 1.15, п. 1.16, п. 1.17 таблиці 2
додатку 1, п. 2.3.1 таблиці 1, п. 1.8, п. 1.14, п. 1.15, п. 1.16, п. 1.17 таблиці 2 додатку 7
до тендерної документації стосовно досвіду роботи не менше 5 років, наявності в
учасника грошових коштів на рахунку, надання сертифікатів ISO системи управління
якістю, охорони здоров’я, системи екологічного управління, протидії корупції мають
ознаки дискримінаційного характеру, що суперечить ст. 5, ч. 4 ст. 22 Закону,
п. 28 Постанови;
- в порушення вимог п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону, п. 28 Постанови інформація про
технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, додаток 2 до
тендерної документації, не містить чітких технічних характеристик предмету
закупівлі, зокрема креслень конструктиву віконних блоків, технічного функціоналу
вікон тощо;
- проєкт договору підряду, додаток 4 до тендерної документації, в порушення
ст. 180 Господарського кодексу України не містить вимоги щодо якості предмета
договору (технічних характеристик предмету закупівлі, зокрема характеристик
профілю, скла, конструктиву віконних блоків, технічного функціоналу вікон тощо);
- додаток 2 до тендерної документації в порушення вимог п. 28 Постанови, ст. 22
Закону не містить повного переліку документів, що повинен подати учасник, з
урахуванням вимог тендерної документації.
Також, в порушення вимог п. 4.1 Розпорядження відсутнє змістовне
«Обґрунтування доцільності закупівлі, її обсягів, якісних характеристик, допустимого
рівня та очікуваної ціни, вартості закупівлі», зокрема, обґрунтування очікуваної
вартості закупівель, наявності та проходженні експертизи проектної документації
відповідно до Порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх
експертизи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.2011
№ 560.
З урахуванням викладеного просимо вас вжити заходів щодо недопущення
порушень, забезпечити дотримання вимог законодавства України та про результати
повідомити у термін до 20.03.2025 року.
Директор Оксана КОЛТИК
Олена Федчун 239 86 59 |
Фінансові втрати | без ризику 4721726 грн |
Пропозиції по реагуванню | вжити заходів щодо недопущення
порушень, забезпечити дотримання вимог законодавства України |
Контрольна дата | 03/20/2025 |
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника) |
Дата | 03/20/2025 |
Номер | 104/18-695 |
Відповідь | Управління освіти Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Управління освіти або Замовник) розглянуло лист Департаменту внутрішнього контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 14.03.2025 №070-343 (вх. №104/18/944 від 17.03.2025) щодо аналізу закупівлі код ДК 021:2015 –45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація (Капітальний ремонт заміна вікон (заходи з енергозбереження) в закладі дошкільної освіти (дитячий садок) №115 Оболонського району м. Києва, просп. В. Івасюка, 8-Б), оголошеної в електронній системі закупівель за ідентифікатором UA-2025-03-11-011383-a та повідомляє наступне.
Проаналізувавши всі зауваження Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту, Управління освіти повідомляє, що при здійсненні публічних закупівель завжди дотримується принципів максимальної економії, ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Додатково повідомляємо, вимоги Замовника щодо надання сертифікатів ISO є обгрунтованими, та такими, які мають своєю метою, отримати гарантовану якісну роботу з будівництва укриття закладу. ISO сертифікат – це документ, що підтверджує відповідність виконуваних робіт державним або міжнародним стандартам якості. Наявність такого сертифіката є невід’ємною гарантією якості. Вищезазначені вимоги не являються дискрімінаційними з огляду на рівність прав отримувачів сертифікатів, а також загальнодоступності та неупередженості органів сертифікації та прозорості їх діяльності. Відсутність обов’язкової сертифікації не позбавляє можливості отримати сертифікат у добровільному порядку з тим, щоб дотриматися умов конкурсу, оскільки зараз в мережі інтернет можна знайти багато компаній, які на комерційній основі можуть видати будь-який сертифікат.
Згідно частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник може вимагати від учасників, у тому числі, і сертифікати, які підтверджують відповідність предмета закупівлі екологічним чи іншим характеристикам, установленим у тендерній документації.
Замовник в тендерній документації вимагає підтвердження досвіду роботи головного інженера/виконроба не менше 5 років, оскільки заклади дошкільної освіти мають особливі вимоги до безпеки. Неправильний монтаж вікон може призвести до падіння конструкцій, розбиття скла чи проблем із герметичністю, що створює небезпеку для дітей, а виконроб із великим досвідом знає, як уникати подібних ризиків і дотримуватися всіх норм безпеки. Дитячий садок – це об’єкт підвищеної відповідальності, тому виконроб без достатнього досвіду (менше 5 років) може допустити критичні помилки, які вплинуть на безпеку та комфорт дітей.
Оскільки Учасник бере на себе зобов’язання виконати роботи без отримання авансового платежу, тобто своїми силами та з матеріалів, що ним будуть закуповуватися за власні кошти, а також беручи до уваги, що роботи виконуватимуться у період дії правового режиму військового стану, що може вплинути на розрахунки Замовника за виконані роботи, Учасник має підтвердити свою фінансову спроможність виконати зобов’язання з виконання робіт, а саме: наявність в Учасника грошових коштів у сумі, яка дорівнює або більша за 50% від очікуваної вартості закупівлі. Вищезазначена вимога буде підтвердженням того, що підрядна організація зможе приступити до виконання робіт одразу після підписання Договору без затримки через відсутність грошових коштів на рахунку.
Щодо технічних вимог в Додатку №2 тендерної документації повідомляємо наступне.
Пунктами 10-12 Додатку №2 до тендерної документації передбачено:
10. Технічні вимоги до віконних конструкцій:
- Профіль відноситься до класу В та відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.7-130:2007 «Профілі полівінілхлоридні для огороджувальних будівельних конструкцій. Загальні технічні умови»;
- Кількість камер в ПВХ – 6 камер;
- Монтажна ширина – від 70 мм;
- Віконні конструкції, що встановлюються на об’єкті, мають відповідати вимогам ДБН В 2.6-31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель»; приведений опір теплопередачі не менше – 0,9м2 К/Вт; учасник має надати у складі тендерної пропозиції власний розрахунок приведеного опору теплопередачі однієї з віконних конструкцій, що ним пропонуються до встановлення під час виконання робіт за предметом закупівлі;
- Допустиме значення повітропроникливості – не більше 6 кг/(м²·год);
- Індекс ізоляції повітряного шуму вікон – 32 дБ;
- Формула склопакету – 4i-14Ar-4-14Ar-4і або 4i-12Ar-4-16Ar-4і;
- Фурнітура – стальна, цільна, відкривання стулок в 2-х площинах;
- Для відведення води і сконденсованої вологи в нижніх профілях коробок і стулок передбачити спеціальні прорізи;
- При заскленні стулок скло і склопакети установлюються на опорні і фіксуючі підкладки згідно з технічною документацією, затвердженою за встановленим порядком. Безпосередній дотик скла з профілями із ПВХ не допускаються;
11. Технічні вимоги до світлопрозорих огороджуючих конструкцій з алюмінію, стійково- ригельної системи:
- Світлопрозорі огороджуючі конструкцій з алюмінієвого профілю, стійково-ригельна система з урахуванням відкривання мають відповідати вимогам ДБН В 2.6-31:2021
«Теплова ізоляція та енергоефективність будівель»; приведений опір теплопередачі не менше – 0,9м2 К/Вт; учасник має надати у складі тендерної пропозиції власний розрахунок приведеного опору теплопередачі однієї з конструкцій стійково-ригельної системи з алюмінієвим профілем, що ним пропонуються до встановлення під час виконання робіт за предметом закупівлі;
- Допустиме значення повітропроникливості – не більше 6 кг/(м²·год);
- Індекс ізоляції повітряного шуму вікон – 32 дБ;
- Формула склопакету – 4i-18Ar-4-18Ar-4і.
12. Учасник повинен надати сертифікати відповідності та протоколи випробувань (на підставі яких видані сертифікаті) на конструкції, що ним пропонуються до встановлення, а саме:
- На металопластикові блоки віконні та на склопакети;
- На конструкції стійково-ригельної системи з алюмінієвого профілю.
Надані сертифікати відповідності та протоколи до них мають відповідати вимогам ДБН В 2.6- 31:2021 «Теплова ізоляція та енергоефективність будівель».
Пунктом 15 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (зі змінами), передбачено, що в розділі договору підряду «Предмет договору» сторони зобов’язані визначити найменування об’єкта будівництва та його місцезнаходження, основні параметри (потужність, площа, об’єм тощо), склад та обсяги робіт, які передбачені проектною документацією та підлягають виконанню підрядником, інші показники, що характеризують предмет договору.
На виконання вищезазначених вимог проєктом договору передбачено, що склад, обсяги та вартість робіт та матеріалів на об’єкті визначено Зведеним кошторисним розрахунком вартості будівництва, що є невід’ємною частиною Договору (розділ «Предмет Договору», пункт 1.7.). Якісні характеристики предмету закупівлі зазначені у Додатку № 2 «Технічні вимоги» до тендерної документації.
Зауважимо, що Замовник замовляє експертизу проектно-кошторисної документації у окемого підрядника, що можна побачити на Prozorro за ідентифікатором UA-2025-02-19-008278-a, виходячи з цього, кожен Учасник, який хоче прийняти участь в закупілі може ознайомитись з екпертизою проектної документації.
Керівництво Управління освіти відповідально ставиться до забезпечення належного вивчення та аналізу рішень власних уповноважених осіб, ефективного проведення закупівель, залучення економічно ефективних учасників, укладення економічно обгрунтованих договорів.
Наголошуємо, що, управління освіти розглянуло всі зауваження щодо умов та вимог тендерної документації та процедури закупівлі загалом і гарантує вжиття заходів щодо недопущення порушень, забезпечення дотримання вимог законодавства України у сфері публічних закупівель в усіх наступних закупівлях.
|
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | ні |
Дата | 03/20/2025 |
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 03/24/2025 |
Номер | 070-399 |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | ні |
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 04/01/2025 |
Номер | 070-440 |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | ні |