Зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 06/25/2021 |
Номер | 2021-25-06/04 |
Суть порушення та порушені норми (стисло) | Департаментом було проведено аналіз документів на закупівлю вашою установою комп'ютерного обладнання (очікувана вартість 3 777 866,00 грн .) та встановлено порушення Закону, а саме:
- очікувана вартість закупівлі по окремих позиціях (зокрема поз. 7,10,19,26-28) завищена на 27% відносно середньоринкової ціни (розрахунково на 302,9 тис. грн., табл.1 в додатку).
Слід також відзначити, що з доданого до тендерної документації моніторингу очікуваної вартості слідує, що середня ціна на товар визначалась як середнє арифметичне значення між мінімальною та максимальною ціною, що не відповідає методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженій наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі-Методика).
Згідно Методики при розрахунку очікуваної вартості необхідно використовувати щонайменше три ціни, виключаючи, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30% і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни.
Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо дотримання вимог Закону та недопущення втрат бюджетних коштів при проведенні закупівлі.
Звертаємо вашу увагу, що Розпорядженням передбачено персональну відповідальність керівників підприємств, установ та організацій за забезпечення виконання вимог Розпорядження, врахування зауважень та рекомендацій Департаменту.
|
Текст зауваження (повністю) | Департаментом було проведено аналіз документів на закупівлю вашою установою комп'ютерного обладнання (очікувана вартість 3 777 866,00 грн .) та встановлено порушення Закону, а саме:
- очікувана вартість закупівлі по окремих позиціях (зокрема поз. 7,10,19,26-28) завищена на 27% відносно середньоринкової ціни (розрахунково на 302,9 тис. грн., табл.1 в додатку).
Слід також відзначити, що з доданого до тендерної документації моніторингу очікуваної вартості слідує, що середня ціна на товар визначалась як середнє арифметичне значення між мінімальною та максимальною ціною, що не відповідає методиці визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затвердженій наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18 лютого 2020 року № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі-Методика).
Згідно Методики при розрахунку очікуваної вартості необхідно використовувати щонайменше три ціни, виключаючи, за необхідності, ціни, які суттєво (на 30% і більше) відрізняються в меншу/більшу сторону від найближчої наступної/попередньої ціни.
Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо дотримання вимог Закону та недопущення втрат бюджетних коштів при проведенні закупівлі.
Звертаємо вашу увагу, що Розпорядженням передбачено персональну відповідальність керівників підприємств, установ та організацій за забезпечення виконання вимог Розпорядження, врахування зауважень та рекомендацій Департаменту.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 02.07.2021 року.
|
Фінансові втрати | завищення допустимого рівня ціни закупівлі 1143968 грн |
Пропозиції по реагуванню | Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо дотримання вимог Закону та недопущення втрат бюджетних коштів при проведенні закупівлі. |
Контрольна дата | 07/02/2021 |
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника) |
Дата | 06/29/2021 |
Номер | б/н |
Відповідь | У відповідь на Ваш лист від 25.06.2021 № 2021-25-06/04, щодо зауваження по завищенню очікуваної вартості закупівлі по окремих позиціях, надаємо моніторинг цін з розрахунком вартості закупівлі по окремих позиціях, повторно проведений станом на 29.06.2021 р. За результати розрахунків різниця складає —54 080,67 грн. (-4%). В переважній більшості ціни на комп'ютерне обладнання залежать від коливання курсу гривні щодо іноземних валют. Проведений попередній моніторинг складався на підставі цін на ринку відповідних товарів в травні 2021 року, тому середньоринкові ціни менші від зазначених станом на 29.06.2021 р.
Також, зазначаємо, що вибір постачальника буде здійснюватися після проведення електронного аукціону та отримання найбільш економічно вигідної пропозиції за його результатами в електронній системі закупівель Prozorro та без залучення бюджетних коштів.
Додаток : «Моніторинг цін станом на 29.06.2021 р
|
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | ні |
Дата | 06/29/2021 |
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 09/17/2021 |
Номер | 070-3-2-05/1572 |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | ні |
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 09/28/2021 |
Номер | 070-3-2-05/1628 |
Відповідь отримана | |
Відповідь врахована | |