Зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Дата | 02/20/2020 |
Номер | 2020-20-02/04 |
Суть порушення та порушені норми (стисло) | Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту (далі- Департамент) на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1036 у новій редакції (далі – Розпорядження) з метою мінімізації ризиків недотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та Розпорядження постійно здійснюються опрацювання документів по процедурам закупівель, які вносяться до порталу «Київаудит» (далі-портал) та проводяться на електронних майданчиках системи «Prozorro».
Департаментом було проведено аналіз тендерної документації на закупівлю світлодіодних світильників (очікувана вартість 1 190 000,00 грн.) та встановлено порушення Закону та Розпорядження:
-пункт 12.1 проекту Договору («12.1. Сторони погодилися, що текст Договору, будь-які матеріали, інформація та відомості, які стосуються Договору, є конфіденційними і не можуть передаватися третім особам без письмової згоди іншої Сторони») порушує ст.3 Закону щодо відкритості торгів на всіх стадіях закупівель та п.9 додатку 3 Розпорядження щодо згоди сторін на оприлюднення інформації, наведеній у договорі та документах, які підтверджують його виконання (договір, видаткова накладна, акт виконаних робіт, платіжне доручення, тощо);
-пункт 3.1 Додатку 3 (Технічні умови) щодо «проведення технічної оцінки (огляду) Товару» є дискримінаційною тому, що Закон не передбачає повноважень Замовника на проведення оцінки відповідності продукції та експертизи її якості, а зразки товару не є складовою пропозиції Учасника у розумінні Закону (рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018 та № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018);
- в проекті Договору не враховано рекомендації п.10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволяло маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та ціни договору в цілому.
Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує;
- врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення втрат бюджетних коштів та порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту моніторинг очікуваної вартості предмету закупівлі.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 28.02.2020 року.
|
Текст зауваження (повністю) | Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту (далі- Департамент) на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1036 у новій редакції (далі – Розпорядження) з метою мінімізації ризиків недотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та Розпорядження постійно здійснюються опрацювання документів по процедурам закупівель, які вносяться до порталу «Київаудит» (далі-портал) та проводяться на електронних майданчиках системи «Prozorro».
Департаментом було проведено аналіз тендерної документації на закупівлю світлодіодних світильників (очікувана вартість 1 190 000,00 грн.) та встановлено порушення Закону та Розпорядження:
-пункт 12.1 проекту Договору («12.1. Сторони погодилися, що текст Договору, будь-які матеріали, інформація та відомості, які стосуються Договору, є конфіденційними і не можуть передаватися третім особам без письмової згоди іншої Сторони») порушує ст.3 Закону щодо відкритості торгів на всіх стадіях закупівель та п.9 додатку 3 Розпорядження щодо згоди сторін на оприлюднення інформації, наведеній у договорі та документах, які підтверджують його виконання (договір, видаткова накладна, акт виконаних робіт, платіжне доручення, тощо);
-пункт 3.1 Додатку 3 (Технічні умови) щодо «проведення технічної оцінки (огляду) Товару» є дискримінаційною тому, що Закон не передбачає повноважень Замовника на проведення оцінки відповідності продукції та експертизи її якості, а зразки товару не є складовою пропозиції Учасника у розумінні Закону (рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018 та № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018);
- в проекті Договору не враховано рекомендації п.10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволяло маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та ціни договору в цілому.
Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує;
- врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення втрат бюджетних коштів та порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту моніторинг очікуваної вартості предмету закупівлі.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 28.02.2020 року.
|
Фінансові втрати | без ризику 1190000 грн |
Пропозиції по реагуванню | Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує;
- врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення втрат бюджетних коштів та порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту моніторинг очікуваної вартості предмету закупівлі. |
Контрольна дата | 02/28/2020 |
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника) |
Дата | 02/27/2020 |
Номер | 103/45-948 |
Відповідь | У комунальному підприємстві «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» опрацьовано зауваження Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту від 20.02.2020 № 220-20-02/04 щодо усунення порушень за процедурою закупівлі світлодіодних світильників (очікувана вартість 1 190 000,00 грн).
З приводу зазначеного повідомляю, що комунальним підприємством внесені відповідні зміни у проект Договору про закупівлю товарів та вилучено пункти 12.1, 12.2.
Щодо пункту 3.1 Додатку 3 (Технічні умови), то згідно із рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.02.2019 № 1705-р/пк-пз, зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону.
Разом з тим під час розміщення згаданої закупівлі на веб-сайті уповноваженого органу пункт 3.1 Додатку 3 (Технічні умови) буде вилучено.
Стосовно неврахування в проекті Договору рекомендацій пункту 10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволило маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та договору в цілому, то в проекті Договору передбачено Додаток до Договору - «СПЕЦИФІКАЦІЯ Технічні та цінові характеристики Товару».
В згаданому додатку передбачені наступні позиції: № з/п, Найменування товару, Одиниця виміру, Кількість, Ціна за одиницю виміру товару з урахуванням ПДВ, Загальна вартість з урахуванням ПДВ грн. Загальна вартість поставки товарів грн. без ПДВ та Загальна вартість поставки товарів грн. з ПДВ.
Крім того, відповідно до п.п. 5, пункту 1 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Учасником закупівлі під час подання пропозиції надаються документи, які підтверджують відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі згідно Додатку 3 цієї тендерної документації.
Враховуючи зазначене, в проекті Договору та тендерній документації ризики маніпулювання структурними, кількісними, якісними та ціновими параметрами кожної складової предмета закупівлі з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та договору в цілому Учасниками зведена до мінімуму.
Щодо моніторингу цін при підготовці очікуваної вартості закупівлі, то в ході підготовки технічного завдання було розглянуто 3 комерційні пропозиції спеціалізованих організацій, які займаються продажем світлодіодних світильників, а саме: ТОВ «ЕВОКЕЙШН» (пропозиція № 1), ТОВ «РЕЛАЙТ» (пропозиція № 2) та ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ МАЙБУТНЬОГО УКРАЇНИ» (пропозиція № 3).
В ході розгляду пропозицій встановлене наступне.
|
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту) |
Відповідь отримана | так |
Відповідь врахована | так, повністю |
Дата | |
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту) |
Дата | |
Номер | |
Відповідь отримана | |
Відповідь врахована | |
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту) |
Дата | |
Номер | |
Відповідь отримана | |
Відповідь врахована | |