Закрити
Зауваження (спеціалісти Департаменту)
Дата02/20/2020
Номер2020-20-02/04
Суть порушення та порушені норми (стисло)Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту (далі- Департамент) на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1036 у новій редакції (далі – Розпорядження) з метою мінімізації ризиків недотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та Розпорядження постійно здійснюються опрацювання документів по процедурам закупівель, які вносяться до порталу «Київаудит» (далі-портал) та проводяться на електронних майданчиках системи «Prozorro».

Департаментом було проведено аналіз тендерної документації на закупівлю світлодіодних світильників (очікувана вартість 1 190 000,00 грн.) та встановлено порушення Закону та Розпорядження:
-пункт 12.1 проекту Договору («12.1. Сторони погодилися, що текст Договору, будь-які матеріали, інформація та відомості, які стосуються Договору, є конфіденційними і не можуть передаватися третім особам без письмової згоди іншої Сторони») порушує ст.3 Закону щодо відкритості торгів на всіх стадіях закупівель та п.9 додатку 3 Розпорядження щодо згоди сторін на оприлюднення інформації, наведеній у договорі та документах, які підтверджують його виконання (договір, видаткова накладна, акт виконаних робіт, платіжне доручення, тощо);
-пункт 3.1 Додатку 3 (Технічні умови) щодо «проведення технічної оцінки (огляду) Товару» є дискримінаційною тому, що Закон не передбачає повноважень Замовника на проведення оцінки відповідності продукції та експертизи її якості, а зразки товару не є складовою пропозиції Учасника у розумінні Закону (рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018 та № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018);
- в проекті Договору не враховано рекомендації п.10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволяло маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та ціни договору в цілому.

Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує;
- врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення втрат бюджетних коштів та порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту моніторинг очікуваної вартості предмету закупівлі.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 28.02.2020 року.
Текст зауваження (повністю)Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту (далі- Департамент) на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1036 у новій редакції (далі – Розпорядження) з метою мінімізації ризиків недотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та Розпорядження постійно здійснюються опрацювання документів по процедурам закупівель, які вносяться до порталу «Київаудит» (далі-портал) та проводяться на електронних майданчиках системи «Prozorro».

Департаментом було проведено аналіз тендерної документації на закупівлю світлодіодних світильників (очікувана вартість 1 190 000,00 грн.) та встановлено порушення Закону та Розпорядження:
-пункт 12.1 проекту Договору («12.1. Сторони погодилися, що текст Договору, будь-які матеріали, інформація та відомості, які стосуються Договору, є конфіденційними і не можуть передаватися третім особам без письмової згоди іншої Сторони») порушує ст.3 Закону щодо відкритості торгів на всіх стадіях закупівель та п.9 додатку 3 Розпорядження щодо згоди сторін на оприлюднення інформації, наведеній у договорі та документах, які підтверджують його виконання (договір, видаткова накладна, акт виконаних робіт, платіжне доручення, тощо);
-пункт 3.1 Додатку 3 (Технічні умови) щодо «проведення технічної оцінки (огляду) Товару» є дискримінаційною тому, що Закон не передбачає повноважень Замовника на проведення оцінки відповідності продукції та експертизи її якості, а зразки товару не є складовою пропозиції Учасника у розумінні Закону (рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 7710-р/пк-пз від 31.07.2018 та № 6711-р/пк-пз від 06.07.2018);
- в проекті Договору не враховано рекомендації п.10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволяло маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та ціни договору в цілому.

Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує;
- врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення втрат бюджетних коштів та порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту моніторинг очікуваної вартості предмету закупівлі.
Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 28.02.2020 року.
Фінансові втрати без ризику 1190000 грн
Пропозиції по реагуваннюВраховуючи наведене вище Департамент рекомендує;
- врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення втрат бюджетних коштів та порушення Закону та Розпорядження;
-надати до Департаменту моніторинг очікуваної вартості предмету закупівлі.
Контрольна дата02/28/2020
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника)
Дата02/27/2020
Номер103/45-948
ВідповідьУ комунальному підприємстві «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» опрацьовано зауваження Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту від 20.02.2020 № 220-20-02/04 щодо усунення порушень за процедурою закупівлі світлодіодних світильників (очікувана вартість 1 190 000,00 грн).

З приводу зазначеного повідомляю, що комунальним підприємством внесені відповідні зміни у проект Договору про закупівлю товарів та вилучено пункти 12.1, 12.2.

Щодо пункту 3.1 Додатку 3 (Технічні умови), то згідно із рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.02.2019 № 1705-р/пк-пз, зразки товару не є складовою Пропозиції учасника у розумінні Закону, отже невідповідність наданих зразків чи їх ненадання не може бути підставою відхилення Пропозиції учасника відповідно до вимог статті 30 Закону.

Разом з тим під час розміщення згаданої закупівлі на веб-сайті уповноваженого органу пункт 3.1 Додатку 3 (Технічні умови) буде вилучено.

Стосовно неврахування в проекті Договору рекомендацій пункту 10 Додатку 3 Розпорядження щодо однозначного визначення структурних, кількісних, якісних та цінових параметрів кожної складової предмета закупівлі, яке б не дозволило маніпулювання зазначеними показниками з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та договору в цілому, то в проекті Договору передбачено Додаток до Договору - «СПЕЦИФІКАЦІЯ Технічні та цінові характеристики Товару».

В згаданому додатку передбачені наступні позиції: № з/п, Найменування товару, Одиниця виміру, Кількість, Ціна за одиницю виміру товару з урахуванням ПДВ, Загальна вартість з урахуванням ПДВ грн. Загальна вартість поставки товарів грн. без ПДВ та Загальна вартість поставки товарів грн. з ПДВ.

Крім того, відповідно до п.п. 5, пункту 1 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції», Учасником закупівлі під час подання пропозиції надаються документи, які підтверджують відповідності пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмету закупівлі згідно Додатку 3 цієї тендерної документації.
Враховуючи зазначене, в проекті Договору та тендерній документації ризики маніпулювання структурними, кількісними, якісними та ціновими параметрами кожної складової предмета закупівлі з метою впливу на ціну кожної складової предмета закупівлі та договору в цілому Учасниками зведена до мінімуму.

Щодо моніторингу цін при підготовці очікуваної вартості закупівлі, то в ході підготовки технічного завдання було розглянуто 3 комерційні пропозиції спеціалізованих організацій, які займаються продажем світлодіодних світильників, а саме: ТОВ «ЕВОКЕЙШН» (пропозиція № 1), ТОВ «РЕЛАЙТ» (пропозиція № 2) та ТОВ «ТЕХНОЛОГІЇ МАЙБУТНЬОГО УКРАЇНИ» (пропозиція № 3).

В ході розгляду пропозицій встановлене наступне.
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту)
Відповідь отриманатак
Відповідь врахованатак, повністю
Дата
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту)
Дата
Номер
Відповідь отримана
Відповідь врахована
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту)
Дата
Номер
Відповідь отримана
Відповідь врахована