Закрити
Зауваження (спеціалісти Департаменту)
Дата10/13/2020
Номер2020-10-13/04
Суть порушення та порушені норми (стисло)    Зауваження
        Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту (далі- Департамент) на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1036 у новій редакції (далі – Розпорядження) з метою мінімізації ризиків недотримання вимог Закону  України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та Розпорядження постійно здійснюються  опрацювання документів по процедурах закупівлі, які  вносяться до порталу «Київаудит» (далі-портал) та проводяться на електронних майданчиках системи «Prozorro».
        Департаментом   було   проведено  аналіз   тендерної документації на закупівлю ноутбуків  (очікувана вартість 1 580 500,00грн.) та за результатами розгляду встановлено порушення частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачені принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а саме:
        -вимоги щодо наявності у учасника  розгорнутої на власному сайті Служби отримання сервісних повідомлень Service Desk;
         -вимоги щодо листів від виробника запропонованого обладнання та програмного забезпечення про підтвердження технічних характеристик вимогам Замовника, про наявність власної служби підтримки, про підтвердження наявності партнерських відносин між Учасником та виробником обладнання та програмного забезпечення (п.4-6 Додатку 1).
        Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує:
        - врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення порушення Закону.
          Звертаємо вашу увагу, що Розпорядженням передбачено персональну відповідальність керівників підприємств, установ та організацій за забезпечення виконання вимог Розпорядження, врахування зауважень та рекомендацій Департаменту.  
         Відповідно до Листа-попередження за підписом Голови КМДА від 31.01.11 № 001-165 недотримання вимог внутрішнього контролю відповідно до розпоряджень КМДА вважається грубим порушенням трудових обов’язків та тягне за собою відповідальність згідно п.1 ст.41 КЗпП.
        Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 20.10.2020 року.
Текст зауваження (повністю)    Зауваження
        Департаментом внутрішнього фінансового контролю та аудиту (далі- Департамент) на виконання вимог розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №1036 у новій редакції (далі – Розпорядження) з метою мінімізації ризиків недотримання вимог Закону  України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) та Розпорядження постійно здійснюються  опрацювання документів по процедурах закупівлі, які  вносяться до порталу «Київаудит» (далі-портал) та проводяться на електронних майданчиках системи «Prozorro».
        Департаментом   було   проведено  аналіз   тендерної документації на закупівлю ноутбуків  (очікувана вартість 1 580 500,00грн.) та за результатами розгляду встановлено порушення частини третьої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачені принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, а саме:
        -вимоги щодо наявності у учасника  розгорнутої на власному сайті Служби отримання сервісних повідомлень Service Desk;
         -вимоги щодо листів від виробника запропонованого обладнання та програмного забезпечення про підтвердження технічних характеристик вимогам Замовника, про наявність власної служби підтримки, про підтвердження наявності партнерських відносин між Учасником та виробником обладнання та програмного забезпечення (п.4-6 Додатку 1).
        Враховуючи наведене вище Департамент рекомендує:
        - врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення порушення Закону.
          Звертаємо вашу увагу, що Розпорядженням передбачено персональну відповідальність керівників підприємств, установ та організацій за забезпечення виконання вимог Розпорядження, врахування зауважень та рекомендацій Департаменту.  
         Відповідно до Листа-попередження за підписом Голови КМДА від 31.01.11 № 001-165 недотримання вимог внутрішнього контролю відповідно до розпоряджень КМДА вважається грубим порушенням трудових обов’язків та тягне за собою відповідальність згідно п.1 ст.41 КЗпП.
        Про результати розгляду цього зауваження просимо письмово повідомити до 20.10.2020 року.
Фінансові втрати без ризику 1580500 грн
Пропозиції по реагуваннюВраховуючи наведене вище Департамент рекомендує:
        - врахувати зауваження та вжити дієвих заходів в межах чинного законодавства щодо недопущення порушення Закону.
Контрольна дата10/20/2020
Відповідь на зауваження (спеціалісти Замовника)
Дата10/21/2020
Номер10652-4485
ВідповідьЗа результатами розгляду повідомляємо.
Зазначені у тендерній документації на закупівлю згідно ЄЗС ДК
021:2015 - 30210000-4 «Машини для обробки даних (апаратна частина)»
(Придбання ноутбуків для НУЛІ) вимоги ніяким чином не дискримінують (не
звужують коло учасників), враховуючи специфіку пос тавки, експлуатації та
сервісного обслуговування обладнання.
Зазначена вище закупівля включає в себе не лише постачання але й
подальшу гарантійну підтримку. Обладнання постачається безпосередньо в
освітні заклади, де у управління освіти (як у Замовника, що підписує договір
з Постачальником) немає безпосередньої можливості контролювати належне
виконання умов договору щодо поставки та подальшої підтримки
обладнання.
Для можливості контролю та вразі виникнення порушень, для
можливості обґрунтованої претензії, управління освіти, як Замовник вимагає
наявність у Постачал ьника єдиної системи фіксації сервісних заявок,
етапів обробки цих заявок та терміну їх виконання. Тобто всі освітні заклади
повинні мати єдиний, прозорий алгоритм комунікації стосовно сервісних
питань.
Враховуючи, що термін експлуатації програмного забезпечення
виходить за термін дії договору, замовник мусить мати можливість
звертатись до технічної підтримки виробника програмного забезпечення. Для
гарантії такої можливості вимогами тендерної документації
передбачений лист від Виробника спеціалізованого програмного
забезпечення про наявність власної служби технічної підтримки на території
України. ' '
Листи авторизації від виробника вимагаються з метою уникнення
придбання низькоякісного товару від виробників, які не мають ніяких
офіційних торгівельних та/або сервісних представників на території України
для отримання додаткових гарантій поставки імпортованого на територію
України товару в умовах високого рівня інфляції та для отримання
додаткових гарантій поставки товару в зазначений термін. І найголовніше з
метою придбання легально ввезеного на митну територію України товару.
Зважаючи на те, що останнім часом з'явилось багато скарг з приводу завозу
на територію України нелегальним шляхом комп'ютерного обладнання, яке в
подальшому не матиме сервісного обслуговування на території України від
виробника чи уповноваженого представника.
Для виключення можливих свідомих або механічних помилок при наданні
гарантій відповідності запропонованого товару вимогам замовника
передбачений лист від виробника запропонованого обладнання та
програмного забезпечення, про підтвердження технічних характеристик
запропонованого обладнання та програмного забезпечення вимогам
Замовника.
Крім того, умови тендерної документації ніяким чином не
обмежують як коло Виробників обладнання, так і можливість участі різних
Учасників з товаром одного виробника.
Принагідно повідомляємо, що жодної скарги на відмову виробника або
офіційного представника у наданні авторизаційного листа учасникам торгів
до управління освіти не надходило.
Більше того авторизаційний лист може бути виданий не лише
виробником за місцем реєстрації, але й офіційним представником виробника
- це право відношення, відповідно до якого одна сторона (представник) на
підставі набутих нею повноважень виступає і діє від імені іншої особи, яку
представляє, створюючи, змінюючи чи припиняючи безпосередньо для неї
цивільні права та обов'язки. Отже, представником вважається юридична
особа, яка діє в інтересах іншої особи, тобто комерційним представництвом
вважають розповсюдження, реалізацію та рекламуванні продукції на користь
третьої особи. Тобто, в кожного з виробників є декілька представництв,
дистриб'юторів, що здійснюють комерційну діяльність та діють в його
інтересах.
Одним з принципів здійснення публічних закупівель відповідно до
статті 3 Закону є не тільки максимальна економія, але й ефективність. Згідно
з частиною другою статті 20' Закону під час проведення процедури відкритих
торгів тендерні пропозиції мають право подавати всі зацікавлені особи.
Нагадуємо, що частиною 3 Закону передбачено, що тендерна документація
може містити іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник
вважає за необхідне до неї включити.
Отже, враховуючи ч. З ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі»,
обсяги закупівлі, та специфіку централізованої закупівлі, вимога про листи 
від виробника обумовлена метою дотримання Учасниками термінів, об'ємів
поставки, та гарантійного строку на товар та забезпечення його ремонту.
Врахування зауваження (спеціалісти Департаменту)
Відповідь отриманатак
Відповідь врахованатак, повністю
Дата10/26/2020
Повторне зауваження на головного розпорядника (спеціалісти Департаменту)
Дата
Номер
Відповідь отримана
Відповідь врахована
Доповідна на Голову КМДА (спеціалісти Департаменту)
Дата
Номер
Відповідь отримана
Відповідь врахована