в ході аудиту оцінювалась діяльність Парку щодо повноти та своєчасності перерахування обов’язкових платежів до бюджету міста Києва, виконання завдань, визначених Положенням про Парк та актами законодавства, досягнення мети та цілей за фінансовими показниками, ефективності та доцільності використання коштів та комунального майна, повноти надходження доходів від укладання договорів та надання платних послуг тощо. В цілому діяльність Парку протягом періоду, що підлягав аудиту, була спрямована на виконання та досягнення завдань, визначених Положенням щодо організації вільного часу, активного відпочинку, задоволення культурних запитів різноманітних груп населення, створення умов для відновлення фізичних, духовних сил, спілкування людей у сфері дозвілля тощо. Однак, під час аудиту встановлено ряд порушень, недоліків та проблем в організації фінансово-господарської діяльності Парку, які виникли внаслідок прийняття керівництвом закладу неефективних управлінських рішень щодо використання коштів, майна, укладання договорів, встановлення вартості на надання платних послуг тощо. За результатами аудиту зроблено висновок, що ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності здійснюється в Парку відповідно до вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні». В той же час встановлено ряд порушень та недоліків даного Закону, які зазначені у відповідних розділах акту. Загалом у ході аудиту встановлено фінансових порушень та недоліків на загальну суму 2 306 523,58 грн, більшість з яких пов’язана з фінансовими ризиками щодо можливих втрат у подальшому, які виникли в минулі періоди, а саме: - заборгованість з виплати заробітної плати, що виникла за період 2013-2017 роки, та на час закінчення аудиту становила 110 617,43 грн; - нарахування працівникам Парку компенсації втрати частини грошових доходів у зв’язку з порушенням термінів виплати заробітної плати на загальну суму 37 787,17 грн; - зайві виплати заробітної плати на суму 5 228,24 грн; - фінансові ризики щодо можливих втрат у подальшому – 2 002 119,39 грн (перерахування 50 % надходжень від оренди комунального майна – 1 817,4 тис. грн (не перераховані за минулі роки, з 2009 року по 2015 рік), а також за Договором оренди № 11 від 23.02.2017, укладеним з приватним закладом «Центральна дитячо-юнацька спортивна школа фізкультурно-спортивного товариства «СПАРТАК» - 16, 65 тис. грн; прострочена дебіторська заборгованість з орендної плати – 168,069 тис. грн); Крім того, було встановлено ряд інших порушень та недоліків в діяльності Парку, окремі з яких можуть стати причиною недоотримання Парком фінансових ресурсів, та можливого неефективного використання коштів і майна; - мали місце випадки невідшкодування у повному обсязі вартості спожитої сторонніми особами електроенергії Парку; - виявлено збитки на невизначену на час проведення аудиту суму, що виникли внаслідок пожежі у приміщенні Парку (Павільйоні П-74 інв. № 10307Н), яке не було застраховано; - в порушення п. 4.3 Положення про Парк штатні розписи Парку не погоджені з органом управління (Департаментом культури); - встановлені окремі випадки недотримання вимог законодавства при оформленні первинних бухгалтерських документів, пов’язаних зі здійсненням фінансових операцій, що призвело до викривлення фінансової звітності та створює ризик фінансових втрат; плата за послуги, які надає спортмістечко, вхідна плата на атракціон «Лабіринт» здійснюється з використанням квитанцій форми 4ПО-Д2, а не за квитками встановленого зразку чи з використанням касового апарату, як це передбачено відповідними нормативно-правовими актами, що регулюють дані питання; - в порушення вимог Положення про порядок складання річного фінансового плану підприємством, організацією, установою, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Києва, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 01.11.2001 № 2323, та Положення про Парк фінансові плани Парку на 2015-2017 роки не затверджені Департаментом комунальної власності; - Постачальником атракціону «Акумуляторні машинки» здійснено поставку акумуляторних машинок в кількості 10 шт. загальною вартістю 68 399,99 грн, технічні характеристики яких є нижчими від тих, що були заявлені Парком в тендерній документації та передбачені умовами Договору 04/05/17/1 від 04.05.2017; - в порушення вимог пункту 2.3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» в тендерній документації, та специфікаціях до договорів на придбання атракціону «Роллердром-Льодова ковзанка» та атракціону «Лабіринт» не зазначені розміри, технічні та якісні характеристики, назви виробників окремих його елементів та їх вартість, у зв’язку з чим не можливо визначити, в якій саме комплектації (розміри, характеристики) мали бути передані дані атракціони. Крім того, основні компоненти атракціону «Роллердром-Льодова ковзанка» є бувшими у вжитку, а частини комплектуючих даного атракціону немає в наявності, внаслідок чого існує ризик придбання Парком атракціонів неналежної якості, з заниженими технічними характеристиками, в неповній комплектації; - окремі продавці атракціонної техніки не виконали зобов’язання щодо підготовки та облаштування майданчиків для розміщення атракціонної техніки, як це передбачено умовами договорів та специфікаціями до них; ряд атракціонів не поставлені Парку в терміни, визначені Договорами, внаслідок чого Парком не розпочато своєчасну роботу атракціонів, придбаних за договорами, укладеними з ТОВ «Ювента-Груп Україна» та ФОП Алєксєєвим Д.Є., що призвело до недоотримання ним доходів. Усі зазначені порушення та недоліки створюють загрозу негативного впливу на результати фінансово-господарської діяльності та фінансові показники Закладу, що свідчить про необхідність суттєвих змін та вдосконалення організації системи внутрішнього контролю Закладу. З метою поліпшення ситуації та усунення виявлених порушень, недоліків, проблем керівництву Парку рекомендується: - невідкладно вжити заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати у сумі 110 617,43 грн; - нарахувати та виплатити працівникам Парку компенсацію втрати частини грошових доходів у зв’язку з порушенням строків виплати заробітної плати на загальну суму 37 787,17 грн; - терміново звернутися листом до Департаменту комунальної власності м. Києва з проханням списання заборгованості минулих років, яка виникла через несплату Парком до бюджету м. Києва 50 % надходжень від оренди майна на суму 1 817, 4 тис. грн. У випадку відмови списати дану заборгованість вжити інших заходів щодо її погашення. Нарахувати і сплатити до бюджету міста Києва 50 % надходжень за оренду комунального майна за Договором № 4 від 23 лютого 2017 року «Про надання в оренду нерухомого спортивного обладнання», укладеними з Приватним закладом «Центральна дитячо-юнацька спортивна школа фізкультурно-спортивного товариства «СПАРТАК», у сумі 16 650,00 грн, встановленій у ході аудиту; - вжити заходів щодо стягнення дебіторської заборгованості з орендної плати на загальну суму 168 069,39 грн, в тому числі з ПП «Катюша» - 144 646,34 грн, з ТОВ «Дніпрянка» - 23 423,05 грн, провівши відповідну претензійно-позовну роботу; - переглянути реальні потреби в кількості працівників Парку з урахуванням виробничої необхідності та фактичних фінансових можливостей (отриманих доходів) на покриття витрат, пов’язаних з оплатою праці; - вжити заходів щодо забезпечення прибуткової діяльності закладу, зокрема встановити вартість надання платних послуг на підставі економічно обґрунтованих кошторисів, розрахунків відповідно до вимог Порядку визначення вартості та надання платних послуг закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затверджений спільним наказом Міністерства культури України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01.12.2015 № 1004/1113/1556, які б покривали усі витрати та містили необхідний рівень прибутковості; - з метою отримання додаткових доходів розширити спектр та види надання платних послуг, передбачених Положенням про Парк та Переліком платних послуг, які можуть надаватися закладами культури, заснованими на державній та комунальній формі власності, затвердженим постановою Кабінету міністрів України від 12 грудня 2011 року № 1271; - вжити заходів для затвердження фінансового плану Парку на 2017 рік відповідно до вимог Положення про порядок складання річного фінансового плану підприємством, організацією, установою, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Києва, затвердженого розпорядженням КМДА від 01.11.2001 № 2323 та Положення про Парк. - з метою недопущення ризику фінансових втрат, пов’язаних з недотриманням вимог законодавства при наданні в оренду майна комунальної власності територіальної громади міста Києва та нарахуванні орендної плати, привести Договори, пов’язані з орендою комунального майна, у повну відповідність до законодавства, шляхом внесення до них змін, передбачивши в них такі істотні умови, як вартість орендованого майна з урахуванням її індексації, індексація орендної плати, порядок використання амортизаційних відрахувань, відновлення орендованого майна та умови його повернення, забезпечення виконання зобов'язань - неустойка (штраф, пеня), порука, завдаток, гарантія тощо, порядок здійснення орендодавцем контролю за станом об'єкта оренди; страхування орендарем взятого ним в оренду майна, обов'язки сторін щодо забезпечення пожежної безпеки орендованого майна; - привести у повну відповідність до законодавства фактичні відносини Парку з суб’єктами господарської діяльності, що склалися з ними на підставі укладених Парком Договорів комерційного представництва, про співпрацю, про надання послуг тощо; - не допускати випадків списання майна Парку, яке може використовуватись у подальшій роботі для забезпечення його життєдіяльності та отримання доходів; - взяти на бухгалтерський облік будівлі та споруди, що знаходяться на території Парку та не обліковуються у бухгалтерській звітності, але використовуються чи можуть використовуватись для потреб Парку; - з метою відображення достовірної інформації стосовно сум дебіторської та кредиторської заборгованостей по бухгалтерському обліку у найкоротший термін провести повну звірку платежів по кожному контрагенту та вирішити питання щодо списання кредиторської заборгованості з терміном позовної давності, що минув, і яка є безнадійною, у встановленому чинним законодавством порядку. Зважаючи на некоректне заповнення платіжних документів у частині призначення платежу, з метою недопущення можливих ризиків фінансових втрат привести повну звірку зі споживачами електроенергії Парку та на підтвердження цього підписати підписати акти звірки. У випадку наявності заборгованості вжити заходів щодо її погашення; - з метою недопущення викривлення бухгалтерської звітності при оформленні первинних бухгалтерських документів дотримуватись вимог Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 № 88; - провести списання транспортних засобів, які рахуються на бухгалтерському обліку та тривалий час не використовуються у роботі Парку, в порядку, визначеному чинним законодавством; - в найкоротший термін розглянути можливість при наданні Парком платних послуг, у тому числі і при продажу квитків, використовувати в роботі касовий апарат відповідно до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» або розглянути можливість ведення квиткового господарства; - з метою уникнення перерахування до бюджету 50% надходжень від оренди майна не допускати підміни договорів оренди на інші види договорів; - дотримуватися вимог нормативно-правових актів, що регулюють питання, пов’язані з відпустками працівників, в частині своєчасного надання працівникам Парку щорічних відпусток; - звернутися до ФОП Алєксєєва Д.Є. з претензією щодо невідповідності технічних характеристик акумуляторних машинок в кількості 10 шт. загальною вартістю 68 399,00 грн, переданих Парку по видатковій накладній накладної № 1 від 30.05.2017, та вирішити питання про заміну їх на акумуляторні машинки, технічні характеристики яких відповідають тендерній документації та специфікації до Договору 04/05/17/1 від 04.05.2017. Крім того вирішити питання щодо стягнення з Продавця штрафу у розмірі 20 % вартості товару, як це передбачено пунктом 4.1. договору 04/05/17/1 від 04.05.2017; - нарахувати і виставити штрафні санкції ТОВ «Ювента-груп Україна» у зв’язку з невиконанням умов щодо термінів поставки атракціонів за Договорами від 17 травня 2017 року № 1-1/7/05-2017 та № 2-1/7/05-2017 та від 11 травня 2017 року №1-1/1/05-2017; - нарахувати штрафні санкції ФОП Алєксєєву Д.Є. та ФОП Стрєлковському В.І. за невиконання ними умов договорів в частині підготовки майданчиків під розташування атракціонів «Скеледром», «Слизький футбол», «Ролледром-Льодова ковзанка», як це передбачено укладеними договорами та специфікаціями до них. |