Дата створення запису: 10/29/2018
Об'ект перевірки
Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація
Орган що здійснював перевірку:
Департамент внутрішнього фінансового контролю та аудиту
Підстава для перевірки:Тип (вид, напрям) перевірки:
п.4 протоколу №1 розширеного засідання колегії виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 21.02.2018 п.11 Плану роботи Департаменту внутрішнього фінансового контролю та аудиту на І півріччя 2018 року, Положення про Департамент, затверджене рішенням Київської міської ради від 18.09.2014 №151/151. Аудит відповідності
Тема перевірки:
оцінка діяльності Оболонської РДА та її структурних підрозділів щодо дотримання нормативно-правових документів в частині виконання показників Програми на 2017 рік в частині капітальних ремонтів та проектних робіт, зокрема формування і виконання кошторисної документації, складання актів виконаних робіт, укладання, внесення змін, виконання договорів на виконання капітальних ремонтних робіт (далі – договорів підряду), контролю за якістю ремонтних робіт, розробка рекомендацій та пропозицій, направлених на покращення процесу оформлення контрольних карток та відновлення благоустрою, мінімізацію ризиків та інше.
Період що перевірявся:Дата здійснення перевірки:
З 01.01.2017 По 31.12.2017 З 16.03.2018 По 25.04.2018
Реквізити узагальнюючого документа:
Дата:Номер:
07.06.2018 070-5-13/40
Резюме за результатами перевірки:
аудитом оцінено процеси щодо ефективного використання бюджетних коштів, дотримання законодавства при проведенні процедур закупівель, укладанні та виконанні договорів підряду щодо ремонтно-будівельних робіт. Проведеним аудитом щодо ефективності роботи всіх учасників процесів з управління бюджетними призначеннями під час виконання робіт з будівництва, реконструкції та капітального ремонту об’єктів житлового та нежитлового фондів Оболонського району міста Києва встановлено ряд ризиків, порушень та недоліків, які вплинули на стан виконання Програми економічного і соціального розвитку м. Києва. Зокрема, встановлено фінансових порушень на загальну суму 5 869,1 тис. грн, з них незаконні витрати – на 1 156,2 тис. грн, недоотримано доходів – на 571,7 тис. грн, фінансові порушення, що не призвели до втрат – на загальну суму 4 141,2 тис. гривень. По-перше, за результатами перевірок фактичної вартості виконаних робіт, проведених аудиторами та залученими спеціалістами КП «Київекспертиза», встановлені факти безпідставного внесення підрядними організаціями завищених даних вартості та обсягів робіт, які незаконно оплачено замовниками – Управлінням освіти та Оболонською РДА – в повному обсязі, що призвело до фінансових втрат на загальну суму 494,5 тис. грн, у тому числі: - 186,8 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту спортивної зали СШ №210 за адресою: вул.Йорданська, 22 А (замовник – Управління освіти, підрядник –ТОВ «Укрмонтажлюкс»); - 178,4 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту стадіону з адміністративними та допоміжними приміщеннями центру військово-патріотичного та фізичного виховання дітей та молоді «Єдність» за адресою: пр-т Героїв Сталінграда, 39 Г (замовник – Управління освіти, підрядник – ТОВ «БК ТРИ-В); - 17,4 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту фасаду СШ №194 «Перспектива» за адресою: вул. Героїв Дніпра, 10 Б (замовник – Управління освіти, підрядник –ПП «Інтеграл»); - 56,5 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту приміщень ДНЗ №598 за адресою: вул. Автозаводська, 47 (замовник – Управління освіти, підрядник – ТОВ ПП «ОМІ»); - 55,4 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту приміщень Оболонської РДА за адресою: вул. Маршала Тимошенка, 16 (замовник – Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація, підрядник – ТОВ «Сфера-К»). Враховуючи вищезазначене, замовниками безпідставно (зайво) оплачені послуги з технічного нагляду розрахунково в сумі 13,7 тис. гривень. По-друге, за результатами перевірок актів приймання виконаних будівельних робіт (ф.№КБ-2в) встановлені факти порушень вимог п.5.3.2. ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 та ст.877 Цивільного кодексу України в частині безпідставної оплати замовником робіт, проведення яких не визначені дефектними актами та локальними кошторисами, що призвело до ризику втрат на загальну суму 669,2 тис. грн., у тому числі: - 394,1 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту приміщень ДНЗ №598 за адресою: вул. Автозаводська, 47 (замовник – Управління освіти, підрядник – ТОВ ПП «ОМІ»); - 220,0 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту актової зали СШ №285 за адресою: вул. Полярна, 8-В (замовник – Управління освіти, підрядник – ТОВ «Інта-БС»); - 50,1 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту приміщень Оболонської РДА за адресою: вул. Маршала Тимошенка, 16 (замовник - Оболонська районна в місті Києві державна адміністрація, підрядник – ТОВ «Сфера-К»); - 5,0 тис. грн по об’єкту з капітального ремонту по заміні вікон в ДНЗ №668 (замовник – Управління освіти, підрядник – ТОВ «Інтер-Норм»). По-третє, виявлено три випадка не вжиття замовниками (Управлінням освіти і Управлінням праці та соціального захисту) заходів впливу відповідно до вимог чинного законодавства та умов договорів в частині стягнення з підрядників (ТОВ «Луміна Групп», ТОВ «Промислове підприємство «ОМІ», ТОВ «Будінком Груп») компенсаційних та штрафних санкцій на загальну суму 248,8 тис. грн за порушення строків виконання ремонтних робіт, що призвело до недоотримання замовниками додаткового доходу. По-четверте, виявлено факт укладання Управлінням освіти договорів на виконання робіт з технічного нагляду з двома суб’єктами (КП «Оболонь-інвест» та ФОП) в особі одного громадянина Сокирко М.І., чим порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 03.04.1993 №245 щодо обмеження для працівників державних підприємств, установ, організацій та роз’яснення Міністерства праці, наданого листом від 16.09.2010 №294/13/116-10. При цьому, Сокирком М.І. в робочий час проводилась приватна господарська діяльність (за сумісництвом) аналогічна статутній діяльності комунального підприємства, директором якого він працює за контрактом, внаслідок чого через наявний конфлікт інтересів комунальним підприємством недоотримано (втрачено) доходів на загальну суму 290,7 тис. гривень. По-п’яте, внаслідок недотримання замовниками - Оболонською РДА, Управлінням освіти, КП «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Оболонського району» вимог п.15 протоколу доручення від 17.11.2016 №66, листа-попередження голови виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Кличка В.В. від 02.12.2016 №001-3447 та умов договорів підряду, підрядниками робіт з капітального ремонту об’єктів в 2017 році не відшкодовано балансоутримувачам витрати за спожиту електроенергію та водопостачання, чим завдані фінансові збитки. При цьому, замовниками в ході аудиту не виконані вимоги в частині підрахунку нормативних витрат натуральних показників енергопостачання, визначених у підсумкових відомостях ресурсів до локального кошторису, що унеможливило обрахувати загальну вартість втрат. При цьому, на прикладі ремонтних робіт, проведених в ДНЗ №598, аудитом визначено обсяги відповідних втрат, які в 2017 році склали розрахунково в сумі 32,2 тис. гривень. По-шосте, внаслідок порушення вимоги п.5 р.2 НП(С)БО №121 «Основні засоби», Управлінням будівництва, архітектури та землекористування зараховано 12 об’єктів незавершеного будівництва до складу рахунку 1311 без врахування вартості фактично сплаченого податку на додану вартість, внаслідок чого безпідставно завищено витрати установи та занижено вартість активів на загальну суму 3 472,0 тис. гривень. Під час аудиту порушення усунуто. По-сьоме, виявлено відсутності (недостача) матеріалів Детального плану територій Пуща-Водиця вартістю 648,0 тис. грн., як у замовника - Управління будівництва, архітектури та землекористування Оболонської РДА, так і у розпорядника - Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА), внаслідок передачі відповідних документів без первинних підтверджуючих документів. Крім того, встановлено наявність неефективних операцій з втратами в сумі 17 390,1 тис. грн, з ризиком втрат – на суму 23 910,2 тис. грн та без ризику втрат – на суму 39 202,5 тис. гривень. Зокрема, аудитом засвідчена проблема в непослідовності капітальних вкладень в частині інвестування в попередніх роках коштів в сумі 17 390,1 тис. грн в 39 об’єктів, фінансування яких в останні п’ять (та більше) років не проводилось, оскільки потребує суттєвих додаткових капіталовкладень для їх завершення та не має економічного ефекту для відновлення асигнувань, що, на думку аудиторів, є неефективним використанням коштів з втратами та має ознаки марнотратства. На теперішний час створені аналогічні передумови фактів безгосподарності в частині ризику втрат через не включення в Програму соцрозвитку на 2018 рік 3 (трьох) незавершених об’єктів капітальних вкладень на загальну суму 23 910,2 тис. гривень. При цьому, встановлено наявність 9 (дев’яти) об’єктів загальною вартістю 39 202,5 тис. грн, роботи по завершенню яких навпаки профінансовано в повному обсязі, але які на час аудиту безпідставно не введено в експлуатацію, в результаті чого занижена вартість нерухомого майна через його не своєчасне введення в експлуатацію, що свідчить про безвідповідальність за результати виконання Програми соцрозвитку та створює передумови ризиків втрат. З метою недопущення у майбутньому проблем внутрішнього контролю в частині недостатності консолідованої відповідальності керівників Оболонського району – учасників процесу виконання Програми соцрозвитку за дотриманням вимог чинного законодавства, рекомендуємо розробити план щодо вжиття наступних заходів: 1. Забезпечити замовниками стягнення з виконавців компенсаційних та штрафних санкцій за несвоєчасне виконання умов договорів, у тому числі з ТОВ ПП «ОМІ» в сумі 185,0 тис. грн, з ТОВ «Луміна Групп» в сумі 54,1 тис. грн, з ТОВ «Будинком Груп» в сумі 9,8 тис. гривень. 2. Відшкодувати підрядними організаціями виявлені під час аудиту порушення вимог чинного законодавства в частині безпідставно завищеної вартості виконаних ремонтних робіт, у тому числі з ТОВ «БК «Укрмонтажлюкс» в сумі 186,8 тис. грн, ТОВ «БК ТРИ-В» - 178,4 тис. грн, ПП «ІНТЕГРАЛ» - 17,3 тис. грн, ТОВ «ОМІ» - 450,6 тис. грн, ТОВ «Сфера-К» - 105,5 тис. грн, ТОВ «Інта-БС» - 220,0 тис. грн, ТОВ «Інтер-Норм» - 5,0 тис. гривень. 3. Посилити контроль за дотриманням законодавчих актів під час приймання ремонтно-будівельних робіт шляхом визначення персональної відповідальності відповідних посадових осіб замовника, а також шляхом обов’язкового погодження дефектних актів, проектно-кошторисної документації та актів ф.КБ-2в з балансоутримувачем відного майна. 4. Запровадити додаткові процеси в системі внутрішнього контролю щодо консолідованої відповідальності в частині унеможливлення порушень вимог чинного законодавства при виборі виконавців послуг, враховуючи обмеження (заборону) сумісництва керівників комунальних підприємств. 5. Удосконалити положення структурних підрозділів та посадових осіб установ, організацій та підприємств Оболонського району, визначених замовниками в рамках виконання робіт по Програмі соцрозвитку, в частині врегулювання повноважень, обов’язків та відповідальності по виконанню функцій замовників. 6. З метою визначення реального стану об’єктів незавершених інвестицій Оболонського району, провести інвентаризацію всіх об’єктів, за результатом якої забезпечити реальний стан рахунку «Капітальні інвестиції», а також впровадити ведення узагальненого ретроспективного обліку всіх незавершених об’єктів, в які здійснені інвестиції по Програмі соцрозвитку, як у 2017 році, так і в попередні роки, на предмет їх реальності та практичності. 7. Забезпечити негайне введення в експлуатацію завершених об’єктів Програми соціального розвитку. 8. Врегулювати питання фактичної наявності та документальної передачі матеріалів Детального плану території району Пуща-Водиця її розпоряднику – Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (КМДА). 9. Забезпечити обов’язкове включення замовниками – виконавцями Програми соціального та економічного розвитку - в істотні умови договорів підряду умов щодо термінів виконання ремонтних робіт та додатків до договору з відповідними графіками. 10. На виконання вимог п.15 протоколу доручень від 17.11.2016 №66, листа-попередження голови виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) Кличка В.В. від 02.12.2016 №001-3447 визначити та стягнути з підрядних організацій витрати за спожиту електроенергію та водопостачання, а також передбачити додаткові заходи системи внутрішнього контролю щодо унеможливлення в подальшому відповідних втрат загального фонду бюджету або власних коштів комунальних підприємств. 11. За результатами аналізу допущених порушень притягнути до відповідальності згідно чинного законодавства посадових осіб, причетних до виявлених порушень.
Примітки:
Рекомендації та заходи реагування  

File Attachment Icon
1 Аудит звит Оболонь.pdf