Дата створення запису: 11/02/2018
Об'ект перевірки
Комунальне підприємство "МІСЬКИЙ МАГАЗИН" ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВРАДИ (КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)
Орган що здійснював перевірку:
Департамент внутрішнього фінансового контролю та аудиту
Підстава для перевірки:Тип (вид, напрям) перевірки:
доручення в.о. голови КМДА Пантелеєва П. О. від 08.08.2018 №29715 (001) до листа Київської місцевої прокуратури №1 міста Києва №43-36/04 вих.18 від 07.08.2018, Положення про Департамент внутрішнього фінансового контролю та аудиту виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затверджене рішенням Київської міської ради від 18.09.2014 №151/151, Порядок здійснення внутрішнього фінансового контролю розпорядниками бюджетних коштів підзвітними і підконтрольними виконавчому органу Київської міської ради (КМДА), затверджений розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 10.08.2007 №1042.Аудит відповідності
Тема перевірки:
оцінка діяльності підприємства щодо дотримання актів законодавства, планів, процедур, контрактів з питань стану збереження активів, розробка рекомендацій та пропозицій, направлених на покращення стану фінансово-господарської дисципліни, мінімізацію ризиків та інше.
Період що перевірявся:Дата здійснення перевірки:
З 01.01.2017 По 14.08.2018 З 14.08.2018 По 19.09.2018
Реквізити узагальнюючого документа:
Дата:Номер:
20.09.2018 070-5-13/61
Резюме за результатами перевірки:
Результати проведеного аудиту засвідчили наявність системних порушень в організації внутрішнього контролю КП «Міський магазин» та виявили фінансові порушення на загальну суму 3 892,6 тис. грн, у тому числі незаконних операцій, які призвели до втрат, на загальну суму 1 685,3 тис. грн, (у тому числі нестач – 778,4 тис. грн, незаконних операцій по видачі заробітно плати Пашкову В.С. – 218,2 тис. грн, та незаконних видатків оплати праці – 688,7 тис. грн) та інші фінансові порушення, що не призвели до втрат –2 207,3 тис. гривень. По-перше, встановлено, що з 32 операцій щодо видачі з каси підприємства готівки на загальну суму 1 812,4 тис. грн для здачі її в банк, в 19 операціях на суму 778,0 тис. грн кошти фактично не зараховано на банківські рахунки, хоча в бухгалтерському обліку безпідставно відображено їх оприбуткування в банк, чим умисно викривлено дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності з метою приховування нестачі, внаслідок чого нанесено збиток КП «Міський магазин» на відповідну суму. По-друге, встановлено незаконне перерахування колишнім начальником відділу бухгалтерського обліку та звітності – головним бухгалтером Пашковим В.С. на особистий картковий рахунок в ПАТ «АЛЬФА-БАНК» заробітної плати, нарахування якої не підтверджено первинними документами, на загальну 218,2 тис. гривень. По-третє, встановлено, що внаслідок відсутності підписів керівника підприємства на платіжних відомостях та невідповідність їх даним первинних касових документів щодо видачі з каси заробітної плати працівникам, з якими укладені цивільно-правові договори, та окремих штатних працівників, неможливо в рамках аудиту підтвердити законність витрат по оплаті праці на загальну суму 688,7 тис. гривень. По-четверте, результати аудиту засвідчили чисельні порушення ведення касових операції, у тому числі невідображення в обліку касових операцій на загальну суму 166,7 тис. грн з видачі коштів для розміну, а також наявність нестачі в сумі 0,4 тис. грн та лишків в сумі 2,7 тис. грн, які виникли протягом 2017 року через невідповідність даних касової книги фактичним даним первинних документів. По-п’яте, виявлено безпідставне отримання в підзвіт колишнім головним бухгалтером-касиром Пашковим В.С. з каси підприємства готівки на загальну суму 481,4 тис. грн без дозволу керівника з перевищенням строку повернення невикористаної готівки (два дні), чим порушено вимоги чинного законодавства. По-шосте, внаслідок проведення неякісної річної інвентаризації активів і розрахунків за 2017 рік, дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності мали викривлення в частині безпідставного завищення статті грошові кошти та їх еквіваленти в сумі 625,2 тис. грн та 791,3 тис. грн відповідно. По-сьоме, встановлено викривлення результатів діяльності КП «Міський магазин» за 2016 та 2017 роки щодо безпідставного заниження обсягу інших операційних (фінансових) доходів на загальну суму 765,4 тис. грн від надходження коштів за депозитним рахунком. Причинами вищезазначених порушень, на думку аудиторів, є: 1. Необґрунтовано завищений ліміт каси в сумі 60,0 тис. грн та недотримання строків здавання готівки в банк (кожного дня) створили передумови безконтрольного накопичення готівкової виручки від торгівельної діяльності в касі КП «Міський магазин», внаслідок чого за період з 01.01.2017 по 15.03.2018 (майже за 15 місяців) лише 32 рази (у середньому лише 2 рази на місяць) складались документи (видаткові касові ордери) на здавання виручки в банк. 2. Передача в компетенцію однієї посадової особи – Пашкову В.С. всіх повноважень по контролю взаємопов’язаних фінансових операції щодо надходження та використання готівкових коштів, у тому числі щодо обов’язків головного бухгалтера, касира, бухгалтера по нарахуванню та виплаті заробітної платі, веденню касових та банківських операцій, а також голови інвентаризаційної комісії, створили загрозу безконтрольної діяльності в частині прийняття Пашковим В.С. рішень з незаконного використання активів підприємства. 3. Управлінські рішення щодо ведення фінансово-господарської діяльності, результатом яких є значне перевищення темпів зростання витрат (на 116%) порівняно з доходами (на 14%), а розмір отриманого прибутку порівняно з 2016 роком зменшено на 65% з 7 420,5 тис. грн до 3 375,6 тис. грн (через суттєве зростання більше ніж в 5 разів адміністративних витрат по оплаті праці та відрахуванню на соціальні заходи з 1 006,5 тис. грн до 5 054,7 тис. грн, які майже в 6 разів перевищують показники, передбачені фінансовим планом в сумі 883,2 тис. грн). В результаті зазначеного, в 2017 році КП «Міський магазин» не виконано фінансовий план в частині отримання чистого прибутку в сумі 3 475,0 тис. грн (фактично отримано 3 375,6 тис. грн замість запланованих 6 850,6 тис. грн) та в частині перерахування до бюджету податку на прибуток в суму 760,2 тис. грн (фактично перераховано 743,6 тис. грн замість запланованих 1 503,8 тис. грн). З метою недопущення у подальшому можливостей для створення злочинних схем в частині проведення незаконних операцій з готівковими коштами підприємства та по безпідставному нарахуванню та перерахуванню заробітної плати, а також забезпечення ведення достовірного бухгалтерського обліку та складання реальної фінансової звітності, рекомендується створити дієву систему внутрішнього контролю та здійснити наступні заходи: 1. забезпечити відшкодування завданих збитків КП «Міський магазин» в сумі 777,8 тис. грн за рахунок винної особи; 2. відшкодувати незаконні витрати по безпідставно виплаченій заробітній платі Пашкову В.С. на загальну суму 218,2 тис. грн за рахунок винної особи; 3. поновити бухгалтерський облік витрат по оплаті праці, у тому числі в частині щомісячних оборотно-сальдових відомостей з нарахування та виплати заробітної плати штатних працівникам КП «Міський магазин», та за цивільно-правовими договорами за період з 01.01.2017 по 31.03.2018, а також особові рахунки за відповідний період; 4. поновити первинні касові документи по виплаті заробітної плати за період з 01.01.2017 по 31.03.2018, у тому числі платіжні відомості; 5. наказом по підприємству затвердити перелік осіб, відповідальних за здійсненням контролю з достовірності фіксування фактів здійснення господарських операцій, що були проведені у первинних документах; 6. вжити дієвих заходів щодо усунення виявлених порушень на загальну суму 688,7 тис. грн; 7. привести облікову політику підприємства до вимог Положення про ведення касових операцій в частині здійснення записів в касовій книзі за кожним касовим ордером в день їх надходження або видачі; 8. виважено розрахувати ліміт каси та строки здавання готівкової виручки в банк; 9. оприбуткувати лишки в сумі 0,4 тис. грн та відшкодувати нестачі в сумі 2,7 тис. грн; 10. впровадити регламент видачі готівки в підзвіт в частині складання заяви із визначенням конкретних цілій та отримання дозволу на видачу коштів; 11. розпорядчим документом регламентувати послідовні процеси внутрішнього контролю, нормами якого унеможливлять консолідацію всіх функцій контролю в обов’язках однієї посадової особи, а навпаки створити регламент взаємопов’язаного моніторингу законності фінансових операцій, достовірності даних бухгалтерського обліку та реальності даних фінансової звітності; 12. відповідним регламентом підприємства передбачити внесення змін в фінансовий план підприємства на підставі розрахункового обґрунтування при фактичній наявності перевищення показників витрат порівняно із затвердженим планом; 13. внести зміни та доповнення до облікової політики в частині застосування в бухгалтерському обліку необхідних аналітичних субрахунків для обліку доходів по видам діяльності підприємства (ярмарки, сезонна торгівля, пересувна торгівля, продаж книжкової продукції, депозит та інше), а також дотримання вимог чинного законодавства для обліку інших операційних (фінансових) доходів.
Примітки:

File Attachment Icon
АЗ Київський магазин.pdf