В ході аудиту зроблено висновок, що основна діяльність КП «Спортивний комплекс» загалом є налагодженою, системною та спрямованою на виконання основних завдань, визначених статутом та актами законодавства, в т.ч. із забезпечення розвитку спорту в дитячо-юнацьких спортивних школах міста Києва. Проте, в результаті відсутності належної та ефективної системи внутрішнього контролю на різних етапах господарювання працівниками підприємства було допущено ряд недоліків та порушень. Зокрема, в основному, зазначене стало можливим внаслідок: - недотримання норм законодавства при списанні водних транспортних засобів; - невиконання підприємством своїх зобов’язань з перерахування коштів від реалізації металобрухту до бюджету міста Києва; - неналежного документального відображення щоденного фактичного руху пального; - недотримання актів законодавства і процедур при нараховані та виплаті надбавки за складність та напруженість у роботі; - встановлення посадових окладів та надбавок працівникам комунального підприємства як для бюджетної установи; - недотримання порядку складання фінансових планів та звітів про їх виконання; - відображення в бухгалтерському обліку недостовірної інформації про фінансовий стан; - не проведення заходів по реалізації непридатних до використання транспортних засобів; - неналежного оформлення внутрішніх нормативних документів з організації та порядку ведення обліку; - недостатнього контролю за своєчасним погашенням своїх зобов’язань за отримані послуги; - неналежного функціонування системи внутрішнього контролю за утриманням основних засобів. Загалом за результатами аудиту встановлено фінансових порушень та недоліків на загальну суму 2015,4 тис. грн, з них призвели до втрат – 2,9 тис. гривень. В ході аудиту виявлено, що прийняття невиважених управлінських рішень та відсутність достатнього внутрішнього контролю призвело до неефективного використання трудових і матеріальних ресурсів КП «Спортивний комплекс» та створення ризиків втрат, а саме: По-перше, в результаті недотримання актів законодавства і процедур нарахована та виплачена надбавка за складність та напруженість у роботі (в. т.ч. проведено відрахування до цільових фондів) працівникам протягом періоду з 01.01.2012 по 01.09.2016 на загальну суму 1 580,2 тис. гривень; По-друге, в результаті недотримання актів законодавства і процедур протягом періоду з 01.01.2012 по 01.09.2016 проведено списання пального на загальну суму (розрахунково) 432,3 тис. грн за розрахунковою нормою роботи машин але без складання реєстрів про щоденне фактичне використання пального; По-третє, списання з балансу Підприємства 6 катерів без відповідних рішень Київської міської ради призвело до порушення п.11.1 Порядку списання основних засобів з балансів підприємств, установ та організацій комунальної власності територіальної громади міста Києва, затвердженого рішенням Київради від 19.07.2005 №816/3391, та втрати майна територіальної громади міста Києва загальною первісною вартістю 21,3 тис. грн і залишковою вартістю 0,5 тис. гривень; По-четверте, в результаті неперерахування отриманих від реалізації металобрухту коштів до міського бюджету порушено вимоги п. 4 ст.13 Бюджетного кодексу України, п.6. ст.60 роз.III Закону України «Про місцеве самоврядування», що призвело до недоотримання (станом на 01.10.2016) бюджетом міста Києва доходів у сумі 2,4 тис. гривень; По-п’яте, не внесення відповідних змін до фінансового плану в 2013 році за наявності відхилень фактичних показників від планових до 40% (перевитрат на загальну суму 1037,9 тис. грн) призвело до порушення вимог п.п.13,16 «Положення про порядок складання річного фінансового плану підприємством організацією, установою, що належить до комунальної власності територіальної громади м. Києва та господарських товариств у яких є частка майна комунальної власності територіальної громади міста Києва в розмірі не менше як 30%», затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 01.11.2001 №2323, та п.2.4.9 Контракту директора Підприємства; По-шосте, в порушення п.5 «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879, та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХIV в бухгалтерському обліку обліковується викрадений у 2004 році автомобіль ВАЗ 21043, що призвело до викривлення даних у звітних формах Підприємства, в тому числі, до завищення вартості активів на загальну суму 27,46 тис. гривень; По-сьоме, відображення протягом періоду з 01.01.2012 по 01.09.2016 у фінансовій і бухгалтерській звітності (форма «Баланс») та у Статуті підприємства недостовірної інформації щодо розміру статутного капіталу, а саме, менше на 2399,2 тис. грн, призвело до порушення вимог п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» 16.07.1999 № 996-XIV, та ст.57 Господарського кодексу України, в частині відображення достовірної інформації про діяльність підприємства; По-восьме, внутрішній нормативний документ з організації та порядку ведення бухгалтерського обліку КП «Спортивний комплекс» (Наказ про облікову політику) не містить передбачені законодавством методи та порядки застосування основних ключових засад обліку, в тому числі таких, як обліку фінансових витрат, змінних і постійних загальновиробничих витрат, бази їх розподілу складу, переліку і складу статей калькулювання собівартості продукції (робіт, послуг), періодичності відображення відстрочених податкових активів і відстрочених податкових зобов'язань тощо, чим порушено вимоги п.2 наказу Міністерства фінансів України від 19.12.2006 №1213 «Про затвердження Положення про порядок бухгалтерського обліку окремих активів та операцій і Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку»; По-дев’яте, в результаті не присвоєння інвентарних номерів кожному об'єкту основного засобу, які обліковуються по бухгалтерському обліку та зберігаються підприємством з моменту їх придбання, як це передбачено методологічними рекомендаціями з обліку основних засобів, КП «Спортивний комплекс» не дотримано вимоги п. 2 ст.6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-ХІV; По-десяте, внаслідок несвоєчасної сплати рахунків за послуги з постачання електроенергії ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» підприємством протягом 2012 - 8 місяців 2016 року понесені зайві витрати на сплату пені на загальну суму 87,734 тис. грн, що призвело до недотримання вимог п.3 «Положення про порядок складання річного фінансового плану підприємством, організацією, установою, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва та господарським товариством, у якому є частка майна комунальної власності територіальної громади міста Києва в розмірі не менше як 30%», затвердженого розпорядженням КМДА від 01.11.2001 №2323, в частині запобігання виникненню невиробничих витрат, які не передбачені фінансовим планом (до яких відносяться штрафні санкції); По-одинадцяте, внаслідок застосування при нарахуванні заробітної плати працівникам підприємства нормативно-правових актів як для бюджетної установи та не передбачення розмірів посадових окладів і надбавок в колективному договорі не дотримано вимоги пп. 1.3, 5.5.4, 5.5.5, 6.2 Статуту та ст.7 Закону України «Про колективні договори і угоди»; По-дванадцяте, не проведення заходів реалізації шляхом продажу чи списання автотранспортних засобів, які не придатні до використання та не відповідають критеріям їх визнання, призводить до завищення вартості активів на загальну суму 448,036 тис. грн, і, як наслідок, до викривлення фінансової та бухгалтерської звітності, та до порушення вимог п.5 «Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.09.2014 №879, та п.1 ст.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-ХIV, в частині відображення правдивої та неупередженої інформації про фінансове становище, і п.1, р.VІ Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.10.2010 №1202, і п. 4 П(С)БО 7, в частині в визнання об'єкта основних засобів активом. Аналіз отриманої в ході аудиту інформації свідчить про необхідність КП «Спортивний комплекс» провести ряд заходів по вдосконаленню системи внутрішнього контролю спрямованих на недопущення у майбутньому порушень та недоліків, що дозволить забезпечити оптимізацію витрат, збільшення доходів та раціональне використання комунального майна. |