Партнерам
Логин:
Пароль:
Забули пароль?
Реєстрація
Розпорядження від 10.08.2007 р. N 1042
 


ВИКОНАВЧИЙ ОРГАН КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
(КИЇВСЬКА МІСЬКА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ)

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

від 10.08.2007 р. N 1042

Київ

Про вдосконалення внутрішнього фінансового контролю


Керуючись частинами першою та другою статті 26 та пунктом третім частини першої статті 115 Бюджетного кодексу України, Концепцією розвитку державного внутрішнього фінансового контролю, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2005 N 158-р, постановою Кабінету Міністрів України "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю" від 22.05.2002 N 685, рішенням Київської міської ради "Про утворення Головного управління внутрішнього фінансового контролю виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)" від 13.07.2006 N 54/54, та з метою вдосконалення внутрішнього фінансового контролю підприємств, установ та організацій комунальної власності міста Києва:

1. Керівникам структурних підрозділів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), головам районних у місті Києві державних адміністрацій, які визначені розпорядниками бюджетних коштів, протягом двох місяців з дня виходу цього розпорядження створити підрозділи внутрішнього фінансового контролю (управлінь, відділів, секторів) або визначити конкретних посадових осіб відповідальних за здійснення внутрішнього фінансового контролю в межах загальної чисельності.

2. Затвердити Порядок здійснення внутрішнього фінансового контролю розпорядниками бюджетних коштів, підзвітними і підконтрольними виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації), що додається.

3. Визнати таким, що втратило чинність, розпорядження Київської міської державної адміністрації від 21.02.2003 N 265 "Про здійснення Головними управліннями та управліннями Київської міської державної адміністрації внутрішнього фінансового контролю".

4. Першому заступникові голови Київської міської державної адміністрації Бассу Д. Я. прийняти рішення щодо висвітлення в засобах масової інформації змісту цього розпорядження.

5. Контроль за виконанням цього розпорядження покласти на заступників голови Київської міської державної адміністрації відповідно до розподілу обов'язків.

Голова
Л. Черновецький

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Київської міської державної адміністрації
від 10 серпня 2007 р. N 1042


ПОРЯДОК
здійснення внутрішнього фінансового контролю розпорядниками бюджетних коштів, підзвітними і підконтрольними виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації)

1. Порядок здійснення внутрішнього фінансового контролю розпорядниками бюджетних коштів, підзвітними і підконтрольними виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) (далі - Порядок) розроблений на підставі частин першої та другої статті 26 та пункту третього частини першої статті 115 Бюджетного кодексу України, Концепції розвитку державного внутрішнього фінансового контролю, схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24.05.2005 N 158-р, постанови Кабінету Міністрів України від 22.05.2002 N 685 "Про здійснення міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади внутрішнього фінансового контролю", рішення Київської міської ради від 13.07.2006 N 54/54 "Про утворення Головного управління внутрішнього фінансового контролю виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)" та визначає механізм здійснення внутрішнього фінансового контролю відповідними підрозділами, створеними при головних управліннях, управліннях, інших структурних та територіальних підрозділах виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (районних у місті Києві державних адміністраціях), далі за текстом - розпорядниках коштів, у підпорядкуванні яких є комунальні підприємства, установи та організації.

1.1. Об'єктами внутрішнього фінансового контролю (далі - об'єктами контролю) є підприємства, установи та організації, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Києва та сфери управління виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і районних у м. Києві державних адміністрацій та їх структурних підрозділів, або які фінансуються ними.

1.2. Внутрішній фінансовий контроль - це сукупність контрольних заходів, спрямованих на забезпечення Київського міського голови, Київської міської ради та розпорядників коштів достовірною інформацією про використання об'єктами контролю фінансових, майнових, інших ресурсів, оцінка ефективності їх господарської діяльності, виявлення і запобігання в ній відхилень, що перешкоджають законному та ефективному використанню коштів, майна та інших ресурсів, які належать до власності територіальної громади міста Києва та його районів.

1.3. Підрозділ внутрішнього фінансового контролю може створюватися у формі управління, відділу, сектору або покладання обов'язків із здійснення внутрішнього фінансового контролю на конкретну посадову особу, в залежності від мережі підконтрольних об'єктів (далі - суб'єкт внутрішнього фінансового контролю).

1.4. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю розпорядників коштів разом з Головним управлінням внутрішнього фінансового контролю та аудиту утворюють єдину систему внутрішнього фінансового контролю місцевого самоврядування у місті Києві.

1.5. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю у своїй діяльності керуються Конституцією України, законами України, постановами та рішеннями Кабінету Міністрів України, цим Порядком та іншими нормативно-правовими актами.

1.6. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю здійснюють контрольні заходи у формі ревізій, перевірок, аналізу, аудиту, обстежень, контрольних обмірів, вивчення, оцінки ризиків фінансово-господарської діяльності тощо.

1.7. Результати контрольного заходу оформлюються актом, довідкою, висновком або іншим узагальнюючим документом на паперовому носії державною мовою за підписом керівника зазначеного контрольного заходу та керівника і, за необхідності, іншими працівниками об'єкта контролю.

1.8. Якщо в межах контрольного заходу перевіряються підпорядковані об'єкту контролю організації, установи чи підприємства (юридичні особи), то результати зазначених перевірок оформлюються узагальнюючими документами по кожній окремо та включаються до зведеного узагальнюючого документа, який підписується керівником об'єкта контролю.

1.9. Підписані примірники акта, довідки або іншого узагальнюючого документа керівник об'єкта контролю повертає суб'єкту внутрішнього фінансового контролю протягом трьох днів після його одержання для ознайомлення. Якщо керівник об'єкта контролю має заперечення або зауваження до змісту узагальнюючого документа за результатами перевірки, то він надає їх суб'єкту внутрішнього фінансового контролю протягом п'яти днів після його одержання для ознайомлення.

1.10. За результатами контрольного заходу здійснюється реалізація матеріалів контрольного заходу та направляються вимоги керівнику об'єкта контролю щодо усунення виявлених порушень та відшкодування нанесених збитків.

1.11. Матеріали контрольного заходу подаються на розгляд керівнику відповідного розпорядника коштів з рекомендаціями для вжиття заходів та відповідного реагування.

2. Основними завданнями внутрішнього фінансового контролю є:

2.1. Здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю, цільовим та ефективним використанням коштів, майна, фінансових, матеріальних та інших ресурсів, виконанням планових завдань, достовірністю ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

2.2. Здійснення наступного контролю за усуненням порушень фінансово-господарської дисципліни, відшкодування заподіяних збитків, безгосподарності й марнотратства, перекручення фінансової звітності та вжиття заходів до запобігання фінансових і майнових порушень у подальшому.

2.3. Проведення внутрішнього аудиту та економічного аналізу фінансово-господарської діяльності на об'єктах контролю з метою надання об'єктивної, максимально повної інформації фінансового та майнового стану об'єкта контролю, виявлення існуючих відхилень від встановлених норм, своєчасного виявлення основних чинників, які сприяли тому чи іншому порушенню, та оперативного надання пропозицій щодо їх усунення, моніторингу, аналізу та оцінки ризиків, що виникають у процесі досягнення цілей об'єкта контролю, вжиття належних заходів щодо управління ними - їх попередження чи обмеження.

2.4. Здійснення організаційно-методичної роботи на об'єктах контролю, спрямованої на підвищення кваліфікаційного рівня працівників фінансово-економічних підрозділів та надання їм практичної допомоги.

3. Суб'єкти внутрішнього фінансового контролю відповідно до завдань, визначених у пункті 1 цього Порядку, вивчають, аналізують та перевіряють:

3.1. Дотримання вимог чинного законодавства про бухгалтерський облік, правильність і достовірність ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності, своєчасність і повноту відображення в обліку фінансових, кредитних та розрахункових операцій, а також законність їх здійснення, стан розрахункової дисципліни, причини зростання кредиторської і дебіторської заборгованості, виникнення простроченої та безнадійної дебіторської заборгованості.

3.2. Правильність складання кошторисів, планів використання бюджетних коштів, фінансових планів тощо.

3.3. Дотримання фінансово-бюджетної, кошторисної дисципліни, збереження і цільове використання бюджетних коштів, майна, у тому числі переданого у користування.

3.4. Дотримання діючого законодавства щодо передачі майна в оренду, нарахування та перерахування орендної плати.

3.5. Ефективність використання матеріальних, фінансових, трудових та інших ресурсів, своєчасність документального оформлення господарських операцій, повноту виявлення та мобілізації внутрішньогосподарських резервів, причини непродуктивних витрат і втрат.

3.6. Правильність та якість проведення інвентаризації грошових коштів, розрахунків, матеріальних цінностей, своєчасне і правильне визначення результатів інвентаризації і відображення їх в обліку.

3.7. Додержання порядку встановлення та застосування цін і тарифів.

3.8. Виконання заходів, спрямованих на усунення недоліків та порушень, виявлених попередніми контрольними заходами.

3.9. Додержання вимог законодавства України стосовно закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

3.10. Інші питання в межах своєї компетенції та теми контрольного заходу.

4. Керівникам підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Києва та сфери управління Київської міської державної адміністрації і районних у м. Києві державних адміністрацій та їх структурних підрозділів:

4.1. Створювати належні умови для діяльності працівників, які здійснюють контрольні заходи (робоче місце, зберігання документів, можливість користування зв'язком, комп'ютерною та оргтехнікою тощо).

4.2. За зверненням Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту для участі у контрольних заходах направляти працівників підпорядкованих суб'єктів внутрішнього фінансового контролю та інших висококваліфікованих фахівців відповідних напрямків діяльності.

4.3. За запитом Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту надавати відповідну інформацію в зазначені терміни і у повному обсязі та, у разі необхідності, належним чином завірені копії документів.

4.4. Своєчасно враховувати надані суб'єктами внутрішнього фінансового контролю рекомендації та реагувати на їх вимоги для усунення виявлених порушень, недоліків та відхилень, що перешкоджають ефективному використанню комунального майна та ресурсів.

4.5. Протягом п'яти днів надавати Головному управлінню внутрішнього фінансового контролю та аудиту узагальнену інформацію та, при обсязі до 50 сторінок, копію одержаного узагальнюючого документа (акта, довідки тощо) за результатами здійснених наступними державними контролюючими органами перевірок чи інших документів, що свідчать про наявність можливих порушень:

4.5.1. Контрольно-ревізійні органи.

4.5.2. Податкові органи.

4.5.3. Правоохоронні органи.

4.5.4. Органи Головної державної служби.

4.5.5. Антимонопольні органи.

4.5.6. Органи, уповноважені проводити контрольні обміри.

4.5.7. Органи земельних ресурсів.

4.5.8. Інші органи, що перевіряють правомірність використання коштів, майна та інших активів (ресурсів).

5. Керівникам розпорядників коштів:

5.1. Створювати умови для ефективного функціонування суб'єктів внутрішнього фінансового контролю, вживати заходи для забезпечення оптимальної чисельності фахівців в цих підрозділах.

5.2. Залучати керівників суб'єктів внутрішнього фінансового контролю до підготовки (розробки) внутрішніх та ознайомлення з зовнішніми документами фінансово-майнового характеру.

5.3. Вживати заходів до підвищення відповідальності працівників економічних, фінансових та інших служб розпорядників коштів, об'єктів контролю за здійсненням ними попереднього і поточного контролю за цільовим та ефективним використанням грошових коштів і матеріальних цінностей, а також за достовірністю фінансової звітності та збереженням майна.

5.4. Забезпечити належне ведення та подання до Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту звітності за результатами контрольних заходів за встановленою формою та у визначені терміни.

6. Керівник суб'єкта внутрішнього фінансового контролю розпорядника коштів:

6.1. Призначається на посаду керівником відповідного розпорядника коштів за погодженням з керівником Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту.

6.2. Підпорядковується безпосередньо керівнику відповідного розпорядника коштів та є підзвітним начальнику Головного управління внутрішнього фінансового контролю та аудиту в частині планування, організації, проведення контрольних заходів, опрацювання, реалізації матеріалів контрольних заходів та надання звітів за їх результатами з копіями матеріалів, складеними за результатами контрольних заходів (актів, довідок, вимог тощо).

6.3. Входить до складу колегії розпорядника коштів.

6.4. Бере участь у роботі комісій з розгляду питань фінансово-господарської діяльності розпорядника коштів та підпорядкованих йому об'єктів контролю.

6.5. Залучає, у разі необхідності, до контрольного заходу висококваліфікованих фахівців відповідних напрямків діяльності.

7. Посадові особи суб'єктів внутрішнього фінансового контролю мають право:

7.1. Перевіряти на об'єктах контролю плани, кошториси, грошові, фінансові, бухгалтерські та інші документи, наявність грошових коштів і цінностей, укладені договори, а у разі виявлення підробок та інших зловживань - вилучати необхідні документи на термін до закінчення контрольного заходу, залишаючи у справі акт вилучення та копії або реєстри вилучених документів.

7.2. Одержувати від об'єктів контролю всі матеріали і документи, які стосуються їх фінансово-господарської діяльності чи теми перевірки.

7.3. Перевіряти правильність списання сировини, палива, інших матеріальних цінностей, спожитої тепло- та електроенергії на витрати виробництва, повноту оприбуткування готової продукції, списання відходів та інші контрольні обміри.

7.4. Вимагати від керівника об'єкта контролю проведення інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, перевірки наявних коштів і розрахунків.

7.5. Вимагати від керівників об'єктів контролю, де проводиться контрольний захід, здійснення контрольних обмірів виконаних робіт чи контрольного запуску сировини у виробництво.

7.6. Одержувати від посадових осіб об'єкта контролю письмові пояснення з питань, що виникають під час проведення контрольних заходів.

7.7. Використовувати всю інформацію загального користування, необхідну для виконання завдань, покладених на суб'єкт внутрішнього фінансового контролю, а також інформаційні бази, засоби зв'язку, інші технічні та інформаційні засоби, які є у розпорядженні об'єкта контролю. Вживати заходи організаційного характеру для одержання такої інформації.

7.8. Вносити пропозиції керівникам відповідного розпорядника коштів щодо розгляду результатів проведених контрольних заходів на колегіях та робочих нарадах відповідного розпорядника коштів.

7.9. За результатами проведеного аналізу фінансово-господарської діяльності об'єкта контролю вносити пропозиції щодо усунення фактів, які можуть негативно впливати на його фінансовий стан.

7.10. Порушувати питання перед керівником відповідного розпорядника коштів та (або) об'єкта контролю, де встановлено факти порушень фінансово-господарської дисципліни, про притягнення винних осіб до відповідальності.

8. Головному управлінню внутрішнього фінансового контролю та аудиту:

8.1. Координувати та узагальнювати роботу суб'єктів внутрішнього фінансового контролю розпорядників коштів.

8.2. Залучати, у разі необхідності, працівників суб'єктів внутрішнього фінансового контролю та інших фахівців підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади м. Києва та сфери управління Київської міської державної адміністрації і районних у м. Києві державних адміністрацій та їх структурних підрозділів, до участі у контрольних заходах.

8.3. Забезпечувати систематичне підвищення кваліфікації працівників, які здійснюють внутрішній фінансовий контроль та аудит, шляхом організації та проведення семінарів, навчань, круглих столів, загальних нарад тощо.

8.4. Щоквартально до 10-го числа місяця, що настає за звітним періодом, узагальнювати інформацію та готувати звітність про стан внутрішнього фінансового контролю та його результати.

9. Відповідальними за належну організацію та ефективність внутрішнього фінансового контролю, а також за додержання вимог цього Порядку, є керівники суб'єктів внутрішнього фінансового контролю та, особисто, керівники відповідних розпорядників коштів.

Заступник голови -
керівник апарату

Б. Стичинський

© 1991-2025 Департамент внутрішнього фінансового контролю та аудиту КМР(КМДА). Використання матерiалiв порталу http://kyivaudit.gov.ua дозволяється за умови посилання (для iнтернет-ресурсiв - гiперпосилання).

Розробка та впровадження: ТОВ "Віадук-Інформ" © 2025 р